Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Een feedback loop tussen maken en reflectie, waarbij beiden in een gelijkwaardige relatie met elkaar staan, elkaar gaan informeren en verder brengen. Variatie op 'Werk in Opvoering'.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Deze werkvorm is ontwikkeld door Bart van Rosmalen, Tet Koffeman en Falk Hübner.</p> <p>Tekst geschreven door Falk Hübner.</p> <p>Het centrale idee van <em>Learning by Making</em> is een feedback loop te creëren en te trainen tussen praktijk en reflectie. Dit kan uiteindelijk, los van de oorspronkelijke werkvorm in artistieke praktijk, lespraktijk of anderssoortige praktijk toegepast en doorontwikkeld worden.</p> <p>De vorm werkt als volgt:</p> <p>Als voorbereidende stap neemt iedere deelnemer voor zich vijf minuten en schrijft een vraag op die hem of haar op dat moment bezig houdt.</p> <p>stap 1: een deelnemer brengt een vraag in</p> <p>stap 2: door middel van spelen/maken/improviseren op die vraag reflecteren</p> <p>stap 3: de vraagsteller reflecteert op de improvisatie: wat was intrigerend, wat heeft het opgeleverd; hieruit kan zich een korte reflectie met alle deelnemers ontwikkelen</p> <p>stap 4: iedereen schrijft kort voor zichzelf op: wat heeft me dit voor mij eigen vraag opgeleverd</p> <p> </p> <p>Deze volgorde wordt meerdere keren herhaald, afhankelijk van hoe veel tijd een sessie in beslag neemt. In eerdere keren dat we deze werkvorm uitgevoerd hebben werd juist door de herhaling steeds meer verdieping in zowel improvisatie en reflectie gebracht.</p> <p> </p> <p> </p> <p><!-- z-media 1101 {"align":"block","size":"middle","crop":"","link":""} --></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
Presentatie Learning by Making Tilburg
voeg een mediabestand toe
Werkvorm
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren