Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Coronatijden nopen tot afstandsonderwijs. Opeens moet iedereen digitaal. Dat deed ik letterlijk tien jaar geleden al en toen begon ik dat saai te vinden. Nu moet ik het weer, maar laat ik me niet bedwelmen door Zoom, Microsoft teams, Skype of wat dan ook. De studenten gaan wat mij betreft terug naar papier en potlood.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><em>Dit is de context</em></p> <p>Tweedejaars Communicatie krijgen een impuls om hun competentie 'creëren & realiseren' te ontwikkelen. De 'Student Event Game' daagt hen uit om in drie dagen een concept voor een evenement te ontwikkelen. Dinsdagochtend krijgt men de briefing. Donderdagmiddag zijn de pitches en is de finale. Alles moet nu digitaal: samenwerken, onderzoeken, visualiseren, presenteren, jureren, beoordelen... Alzheimer Nederland Stad Utrecht is opdrachtgever voor de studenten. Hun vraag luidt: 'Hoe kunnen we een kick off organiseren voor het dementie-vriendelijker maken van Utrecht Noord-Oost?'</p> <p> </p> <p><em>Dit is mijn verlangen</em></p> <p>Deel zijn van een atelier waarin anderen mee opwerken en dan hun eigen richting kunnen vinden. We doen goed werk, werk dat goed is voor de wereld, waarin we goed met elkaar omgaan en dat goed voelt. We zijn samen omdat we willen leren. De creativiteit kan stromen en raken.</p> <p> </p> <p><em>Dit zijn de kwesties</em></p> <ul> <li>Hoe... studenten voor te bereiden op een driedaagse met nog een geheim thema?</li> <li>Hoe... bij studenten ontlokken dat zij hun makerschap sterker gaan ervaren?</li> <li>Hoe... een atelier te zijn in tijden van sociale distantie?</li> <li>Hoe... de impulsen uit deze leeromgeving te laten doorwerken tot voorbij de driedaagse?</li> <li>Hoe... verschillende studenten met verschillende motivaties en ambities etc. te raken in hun ontwikkeling?</li> </ul> <p> </p> <p><em>Dit is mijn spoor</em></p> <p>...vooraf een online atelier inrichten waarin ik zelf heel analoog aan het creëren en realiseren ga en studenten uitnodig mee te werken. We produceren een analoge toolkit in verschillende stappen. De toolkit bevat methoden en technieken die zij tijdens de driedaagse kunnen benutten. Mee creëren in het online atelier is een manier om je eigen repertoire te vergroten en in fysieke vorm vast te houden. Middels clipjes en opdrachten neem ik iedereen mee.</p> <p><strong>Muzische accenten: </strong>gewoon beginnen met maken alsof het heel normaal is; de methodieken framen binnen verschillende 'ontwerpstijlen' met ruimte voor muzische vormen; esthetiek; zelf zichtbaar worden als ontwerpend, musicerend en gamend docent; er moet een waarderende energie van elke interactie uitgaan.</p> <p> </p> <p><em>Dit zijn de interventies</em></p> <p>In Microsoft Teams een online atelier inrichten. Hier post ik de clipjes met de onderdelen van de toolkit en zet ik de hulpopdrachten klaar zodat men gericht aan de slag kan. Verder fungeert het als helpdesk.</p> <p>De toolkit bestaat uit 56 hexagonale tegels geclusterd naar soort methode en herkenbaar aan titels, hoofdkleuren en tekeningen.</p> <p>In 11 clipjes licht ik alle 56 methoden, technieken en theorie toe. Telkens gegroepeerd rondom een bepaald onmisbaar aspect van design thinking.</p> <p>Waar mogelijk geef ik rijke feedback naar aanleiding van wat studenten maken en delen.</p> <p><!-- z-media 10489 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p><!-- z-media 10488 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p> </p> <p><em>Dit is wat ik gemaakt heb</em></p> <ul> <li>Toolkit met zesenvijftig hexagonale tegels</li> </ul> <p><!-- z-media 10490 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <ul> <li>Elf clipjes (<em>Klik om naar de playlist te gaan.</em>)</li> </ul> <p><!-- z-media 10491 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":true,"link_url":"https://www.youtube.com/playlist?list=PL_DQ3M8C8kTlkS7bBeuJoGZSESasfdA2K","caption":""} --></p> <ul> <li>Een online atelier gecreëerd</li> </ul> <p><!-- z-media 10494 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <ul> <li>Een <em>rubric</em> met daarin luchtige stapstenen voor kwaliteit</li> </ul> <p><!-- z-media 10503 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <ul> <li>Een video-interview met de opdrachtgever als briefing in elkaar gezet (<em>Klik voor clip.</em>)</li> </ul> <p><!-- z-media 10497 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":true,"link_url":"https://www.youtube.com/watch?v=sujierKrNWU","caption":""} --></p> <ul> <li>Een overzichtsclip met alle 1-minuut-pitches van de concepten van de studenten <span>(</span><em>Klik voor clip.</em><span>)</span></li> </ul> <p><!-- z-media 10499 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":true,"link_url":"https://www.youtube.com/watch?v=gO6ooB7JKb0","caption":""} --></p> <ul> <li>Enkele inkijkjes in het gemaakte en het maakproces van studenten</li> </ul> <p><em>Toolkits in wording van enkele studenten:</em></p> <p><!-- z-media 10505 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p><em>Toepassing 'briefmethode', een muzische werkvorm:</em></p> <p><!-- z-media 10506 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
clip_set-up.jpg
tegels_maken.jpg
56_tegels.jpg
Screenshot_playlist_DT-clips.png
MS-Teams_atelier.png
videobriefing_ANSU.png
Screenshot_pitches.png
rubric_atelier.png
studenttegels1.png
studentbrief.png
voeg een mediabestand toe
Item
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren