Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
We werkten op 19 november in de ochtend aan een rijk A4'tje. Bart had tevoren zijn herbarium uiteen gelegd op de vloer en verteld hoe je de levende ervaring kan vangen op een kernachtige manier. Je slaat het even plat. Destilleert kennis. Maar toch houd je de verbinding met de levende praktijk waar het uit voortkomt. Dus schrijf je je eerst zo veel mogelijk terug een specifiek moment in. Zonder allerlei duidingen van achteraf. En dan doe je een aantal dingen met dat stukje tekst...
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><strong>schrijf vijf minuten over een belangrijk moment</strong></p> <p><em>Het bord is leeg, maar mentaal zie ik al wel wat vlakken en gebieden voor wat ik wil laten verschijnen. Zo sta ik daar bij dat scheef geparkeerde whiteboard op wielen dat zo direct klungelig tussen wat tafelblokken neergezet dient te worden in het zicht van de groep. Terwijl ik kies welke kleur stift de basislijnen en -woorden zal optekenen, druppelen mijn studenten binnen. Het is amper half negen en een mistige ochtendzon heeft de leegte van onze ruimte alvast van glans voorzien. Mijn oren tasten ook al een beetje af wat de toon van het binnenkomen en gaan zitten is. Wie groet wie? Wie babbelt? Mijn ogen zijn ondertussen gefixeerd op de punt van de stift. Wat zet ik alvast neer? Wat vul ik pas later in?</em></p> <p> </p> <p><strong>benoem eens inzichten</strong></p> <p>Het is fijn om in stilte, alleen, maar in situ iets voor te bereiden...</p> <p>Vormgeven is een zoeken naar wat bruikbaar is en past. Men mag mij aantreffen of betrappen in deze zoekende aftastende concentratie. Dat is de kern van een maakatelier zelfs...</p> <p>Er is al schoonheid zonder zelf iets te doen behalve waarnemen...</p> <p>Je kan zowel bij de materie en de wil die daar op inwerkt zijn, als ontvankelijk voor het sociale blijven...</p> <p> </p> <p><strong>op welke vraag geven deze een antwoord?</strong></p> <p>"Hoe wek je het zijn van een maakatelier tot leven waarin je een onderzoekend gezelschap vormt?"</p> <p> </p> <p><strong>associaties</strong></p> <p>oase en observatorium in de woestijn...</p> <p><!-- z-media 11087 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --><!-- z-media 11088 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p><strong>geef het een titel</strong></p> <p>"Puntig ontvangen"</p> <p> </p> <p><strong>trek conclusies</strong></p> <p>Zet een onderwijsconcept aan door altijd in medias res te starten.</p> <p> </p> <p><strong>waartoe zet dit je toe in beweging?</strong></p> <p>Vertragen op hele kleine momenten en die helpen omlijsten bij anderen.</p> <p>Zelf 'in medias res-situaties' opnemen in mijn onderwijs- of sessieontwerp.</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
getekende_oase.jpg
oase-observatorium.jpg
voeg een mediabestand toe
Item
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren