Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
In deze bijdrage laat ik zien hoe het spelen met een artistieke bron – in dit geval het werk van de schilder Mark Rothko (1903- 1970) – ons kan helpen bij het activeren en versterken van Goed Werk. Daarbij speelt zowel gemeenschapsvorming een rol, als ook de filosofie van Polanyi. Ik beschrijf mijn proces rond het tijdens de werkplaatsbijeenkomsten samen met anderen spelen met Rothko en Polanyi; wie zij zijn; en hoe dit thema uitkwam op een uitnodiging tot cocreatie in de muzische vorm ‘werk in opvoering’. We maakten een gezamenlijke, interdisciplinaire voorstelling Omzwervingen met Rothko op het Musework Live Festival op 16 mei 2019 en een kortere voorstelling op een Raaksymposium op 26 juni 2019. Beide keren werd het publiek uitgenodigd om (letterlijk) mee te maken. Dit essay is een poging om de voorstelling en de aanloop daartoe te ‘annoteren’ en iets te zeggen over de doorwerking ervan. Ik maak daarbij ook gebruik van bronnen op de website van het lectoraat Kunst en Professionalisering van de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU), www.musework.nl.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><!-- z-media 11195 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --><!-- z-media 11589 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
BLAD Sietske Dijkstra.def
11195-1.jpg
voeg een mediabestand toe
Artikel
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren