Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
De vraag die deze avond zou zijn gesteld gezien mijn inzicht: Waar zit de opening naar ruimte? Antwoord: In een structuur die mogelijkheden biedt tot creativiteit en maken
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><strong>Let's fungi, 24 januari 2022</strong></p> <p><strong></strong><strong>Opzet: </strong></p> <ul> <li>Vier kamers, per kamer een opdracht: met bewegen, met beeld, met woord en met geluid</li> <li>Een strak tijdsschema, rolverdelingen als tijdsbewaker en opdrachtlezer.</li> <li>Een groep van 6 en groep van 5</li> <li>Het fungi-team splits zich op en draait mee in een van de groepen</li> </ul> <p><strong>Effect: </strong></p> <ul> <li>Deze opzet biedt focus, waardoor ruimte ontstaat voor creativiteit & maken</li> </ul> <p><strong>Besefmoment 1: </strong>Dat besef kwam voor mij het sterkst naar voren bij de <strong>Haiku</strong> in mijn eerste proefkamer: een Engelse inleidende tekst wordt voorgelezen, lastig te volgen. Kern die we eruit halen: poëzie, embodied. De spelregels: aantallen lettergrepen, zintuigelijke ervaringen. En 10 minuten. Daar gaan we. De secondes tikken weg. Dit loopt lekker. Klaar, check! Ik tel de lettergrepen: 5 – 7 – 7… SHOOT, het is 5 – 7 – 5 ! Puzzelen, krassen, en daar staat ie: het laatste woord dat klinkt als een slotakkoord. </p> <p><strong>Besefmoment 2: </strong>Wat is artistieke pedagogiek? Lastige definitie, vonden wij tijdens de zoom-voorbereiding. Wat is het wel, wat niet, wat zijn varianten? Geholpen door de vragenset en de voor ons geselecteerde portretten wordt het mij duidelijk: ruimte creëren om te groeien. Wat biedt toegang tot die ruimte? </p> <p><em>Afbeelding</em><em> 1: Karakter van artistieke pedagogiek is: </em><em>Open, positief, het hoeft niet af te zijn; </em><em>mate van lichtheid, geen rechte lijnen, verschillende vormen, invulbaar. </em><em>Als dit karakter aan de slag gaat met A.P. dan vertrouw ik erop dat het allemaal goed komt als je ‘t / als je jezelf licht en open houdt</em></p> <p><em></em><em>Afbeelding</em><em> 2: Waar is je gezicht? Waarom zo benauwd? Waar is de opening? </em></p> <p><em>Afbeelding 3: “Uitgelopen masker." Als het pad niet meer goed voelt, dan zal je een oude laag moeten loslaten. Dat geeft pijn, maar werkt helend.</em></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
Afbeelding 1
Afbeelding 2
Afbeelding 3
Haiku feed, kill, heal
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren