Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Wát een inspirerende dag was het, afgelopen maandag!<br />Heerlijk om op deze manier met collega's te mogen samenwerken en ze op persoonlijk vlak te leren kennen. En dat alles op een prachtige locatie.</p> <p>Wat ontzettend bijzonder om van je collega's een concert cadeau te krijgen als muzikale feedback! Kippenvel! Het krijgen van feedback zonder oordeel werkt echt goed voor je zelfvertrouwen! En ook het geven van feedback zonder oordeel geeft je een goed gevoel. Zonder oordeel (zoals Bart Noorman zei) is je lichaam en geest vrij van spanning en alleen dán kun je goed musiceren. Ik denk dat daarin nog best een groeimogelijkheid ligt voor alle docenten van het Conservatorium. Dat we veel meer samen met de student zo<!-- z-media 1439 {"align":"left","size":"middle","crop":"","link":""} -->eken naar wat er te leren is en dat de docent ook leert van de student. En dat we veel meer het 'informele leren van studenten' gaan integreren in het onderwijs en die momenten als haakjes gebruiken om het formele onderwijs aan op te hangen.</p> <p>Het zou mijn ideaal zijn dat alle docenten zichzelf zouden trakteren op deze deskundigheidsbevorderings-sessies om zo het plezier en kunde in het lesgeven te houden. Je voelt je tijdens deze sessies veilig, je wordt betrokken en je gaat nadenken over je hoe je lesgeeft, waar dat vandaan komt en hoe het eventueel anders zou kunnen.</p> <p>"Wrijving geeft Glans", zei Jos Schillings tijdens de ochtendsessie. Een uitspraak die mij zal bijblijven; mijn uitdaging is om wrijving niet uit de weg te gaan (wat mijn eerste neiging zou zijn).</p> <p>Tot slot wil ik hier nog vermelden dat Annemarie Maas het niet alleen perfect had voorbereid, maar de sessies ook met veel charme en kunde heeft geleid. Ze heeft een hele fijne manier van mensen erbij betrekken. Ze liet het programma zijn eigen tempo en gang gaan (ze gaf zelfs aan dat ze het heerlijk vindt als er afgeweken wordt van het programma, wát een krachtige eigenschap van een docent!)</p> <p>Cécile Rongen</p> <p>Docent Utrechts Conservatorium</p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
powwow 29 juni 15-toekomst 4
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren