Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Myrthe deed in het kader van het lectoraat Muzische Professionalisering onderzoek naar hoe de ‘makersrol’ ingezet kan worden bij het ontwerp van theorielessen kunst in het voortgezet onderwijs, zoals Kunst (algemeen) en Kunstgeschiedenis.
Naam
Voornaam
Middennaam
Voorvoegsel
Achternaam
Links
Twitter
LinkedIn
Facebook
Website
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<section class="page-intro"><strong>Myrthe schreef het artikel '<a title="De scheppende virtuoze kunstdocent" href="/nl/page/4732/de-scheppende-virtuoze-kunstdocent">De scheppende, virtuoze kunstdocent</a>' dat gepubliceerd is in <a title="Blad 1" href="/nl/page/4024/blad-1">Blad 1</a>.</strong></section> <section class="page-intro"><strong></strong></section> <section class="page-intro"><strong></strong></section> <section class="page-intro"><strong></strong></section> <section class="page-intro"></section> <p class="page-intro">Myrthe merkt in haar rol als docent aan de Docentenopleiding BKV dat veel studenten zich relatief zelfverzekerd en vrij voelen in hun rol als maker, maar onzeker worden zodra ze materie dienen te ‘theoretiseren’. Een van haar studenten illustreert dat mooi door bij het beschrijven van het verschil tussen een theoretische onderzoek en een beeldend onderzoek te noemen dat een theoretisch onderzoek “.. niet in steen is gehouwen. Maar zo voelt het wel.” Myrthe vindt het daarbij interessant na te gaan hoe de vrijheid en het vertrouwen, dat herkenbaar is in de rol als maker, toegepast kan worden bij het ontwerp van ‘theorielessen’. Kortom: hoe kan je lesontwerp vergelijken met een beeldend proces en leidt dat inderdaad tot een mentaliteit waarbij studenten zelfverzekerder zijn, fouten durven maken en eigenaarschap voelen over het proces en eindresultaat? In haar onderzoek ontwikkelt Myrthe een lesontwerp-tool waarmee ze studenten handvatten biedt zichzelf uit te dagen tot het komen van een inspirerende, betekenisvolle les over de kunst- of cultuurgeschiedenis. Momenteel denkt ze na over een format waarbij ze studenten interviews laat voorbereiden met inmiddels overleden kunstenaars, met als doelstelling dat studenten tot de kern komen van waar het de kunstenaar om te doen was en dus antwoord kunnen geven op de vraag ‘Waarom heeft de kunstenaar gemaakt wat hij heeft gemaakt?’.</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Media
Gekoppelde media
1603de6.jpg
voeg een mediabestand toe
Persoon
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren