Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Wat is de balans tussen mijn eigen verantwoordelijkheid en richting en de rol die de opleiding als opdrachtgever van mijn onderzoek speelt? Dat was een van de onderwerpen die aan bod kwam tijdens deze sessie in de prachtige kersenboomgaard. <br /><br />Het komt er op neer dat ik de opdracht van mijn onderzoek zelf heb gesteld. Ik was reeds bezig met een onderzoek voor het lectoraat performatieve maakprocessen en werd er - doordat ik gevraagd werd als praktijkonderzoeker voor het lectoraat muzische professionalisering - toe uitgedaagd om dit te vertalen naar, toe te passen in de opleiding Theater & Educatie waar ik les geef. Vervolgens heb ik op basis daarvan een vraag, een opdracht geformuleerd en deze heb ik voorgelegd aan Bart van Rosmalen en aan de studieleider van Theater & Educatie: Paul de Vries. Ik vermoed dat mijn voorstel aansloot bij de wensen van de studie en de studieleider, maar eigenlijk heb ik dat nooit echt goed geverifieerd. <br /><br />In de associatieve tekst die ik vervolgens schreef kwam ik tot het inzicht dat de studenten en docenten van Theater & Educatie eigenlijk mijn opdrachtgevers zijn. Ik moet dus van hen horen wat ze willen op het gebied waar ik onderzoek naar doe: alternatieve methodes van onderzoek en alternatieve vormen van kennisdisseminatie. Ik heb inmiddels een gesprek gehad met een aantal collegae en ik heb alle vierdejaars studenten een brief gestuurd. Ik heb ze persoonlijk aangesproken, verteld over mezelf, over mijn onderzoek en over de lessen die ik ze ga geven. In deze brief heb ik hen ook uitgenodigd deel te nemen aan mijn onderzoek. Ik heb inmiddels van zes van de 19 studenten een persoonlijke brief teruggekregen. Dat is al zo mooi. Ik begin dit jaar al met een voorsprong. <br /><br />Terug naar de middag in de kersenboomgaard. Op basis van ons gesprek kwamen we tot een korte performance waarin Arwen, Bart, Vera en ik aan de andere aanwezigen (balancerend op de rand van een lange tafel) op verschillende manieren een deel van een briefje gaven, een deel van een opdracht. Hoe je een opdracht geeft, zegt al veel over de aard van de opdracht. Gooi je het in iemands gezicht en ga je er maar vanuit dat hij het opvangt? Deel je de opdracht en geef je een deel aan de ander? Geef je inzicht in de gehele opdracht en laat je zien dat je zelf ook deel doet? Of laat je de ander bepalen welk deel van de opdracht hij wil uitvoeren? Welke rol neem je als opdrachtgever en welke als opdrachtnemer?</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
Merging in Het Huis
voeg een mediabestand toe
Achteraf
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren