Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><span>Dag Allen, <br /><br />Van harte nodigen we jullie uit voor de tweede bijeenkomst van de Muzische Leergang van dit schooljaar op 6 oktober van <em>13:00 - 21:00</em> uur, bij de Baak in het Maitland Theater. We starten samen met alle praktijkonderzoekers. Rond etenstijd sluiten de directeuren van de HKU schools en expertise centrum aan. Zij nemen een studieleider, onderwijskundige of andere gast mee. Met wie ook na 21.00 nog animo heeft maken we tenslotte tot 22.30 met borrel na een speciale Maitland Late <br /><br />Wat gaan we doen?<br />NB kijk even goed naar de acties vooraf (voorwerpen/ spullen, opgeven voor een lesmoment, onderzoekaanpak op orde)<br /><br />1- Verdieping Muzische Professionalisering <br /><br />Gisteren werkte ik in Maitland Late met trainer Sacha Kluvers en vanuit lectoraat met Anouk en met Annelies. Als speciale gast had ik mijn promotor de filosoof Ruud Kaulingfreks (UvH) uitgenodigd. Het werd een inspirerende avond. Op grond daarvan heb ik Ruud gevraagd komende dinsdag onze gast te zijn en in zijn eigen woorden een ‘verhaal’ te houden over ‘muzische professionalisering’. Wat speelt er in organisaties en in de tijdgeest dat de muzische beweging die we aan het maken zijn zo relevant maakt? Daar heeft hij in toegestemd. Ik ben blij dat hij van de partij is en verheug me op de nadere samenwerking. <br /><br />Aansluitend aan de inleiding van Ruud gaan we daarover in gesprek met een gespreksvorm waar ik met Jochem aan werk. Het is een expressieve variant op de contemplatieve dialoog die we eerder gedaan hebben. <br /><br /><em>actie: neem een aantal kleine voorwerpen mee die je ergens heb staan of in een laatje hebt liggen. Ze zijn met een zekere toevalligheid in je bezit gekomen. Ze zijn niet perse heel veel waard in geld, maar toch doe je ze ook niet weg. Er zou ook wat maakmateriaal bij kunnen zitten. <br /></em><br />2- Wie ben je als docent? Wat doe je als docent?<br /><br />Tijdens deze dag willen een start maken met het elkaar leren kennen op de werkvloer. Iedereen heeft zijn eigen stijl en zijn eigen werkwijze en oefeningen in de lespraktijk. We willen deze delen met elkaar. Om de beurt doet iemand “zijn les- of trainingsmoment”.<br /><br />Dit duurt een kwartier per onderzoeker. De vraag is wil je je les inbrengen? Of is er iets wat je wil uitproberen met de groep? Meld je dan aan. We hebben deze keer ruimte voor vier mensen <br /><br />Je krijgt de reflecties van anderen op je ingebrachte lesmoment.<br /><br /><em>actie: als je een stukje van jouw ‘les’ of andere oefening wil inbrengen laat dat dan graag even weten aan Marlies/ Bart.<br /></em><br /><br />3- Gezamenlijk diner<br /><br />Jaarlijks komen de directeuren van de verschillende schools en expertisecentrum eten bij het lectoraat om af te stemmen wat er gebeurt.<br /><br />Dit keer willen we dat samen met jullie doen, zodat “ze” meer horen, meer zien en wij met elkaar een goed en inspirerend gesprek kunnen voeren over het muzische professionaliseren.<br /><br />Daarvoor zullen we vorm aanbieden waarbij iedereen op verschillende momenten met anderen aan het werk is en we ondertussen een lichte maaltijd krijgen aangeboden. <br /><br /><em>actie: onderzoeksvraag en uitwerking in stapjes als onderlegger bij de hand<br /></em><br />4- Maitland Late<br /><br />Graag maken we als toegift met diegenen die nog puf hebben een aflevering van Maitland Late. Hoe dat precies gaat worden en wie er in welke rollen maker/toehoorder meedoet zien we op de dag zelf. Er is aan mensen en vormen meer dan genoeg rijk materiaal om uit te putten. Om voor de gasten van het landgoed tot een uitnodiging te kunnen komen heb ik een aantal van jullie namen alvast (niet verplichtend!) in een klein flyertje gezet. <br /><br /><em>actie: eventuele instrumenten en materialen cq bronnen mee.<br /></em><br /><br />Met vriendelijke groet,<br /><br />Bart van Rosmalen <br />Carolien Oostveen<br /><br />NB en zet vast een extra datum in je agenda 6 januari 2016 van 12.30 tot in de avond promotie Bart met in middag en avond een feestelijk lectoraatprogramma met groot aantal gasten van buiten die we er in gaan trekken :) <br /></span></p> <p><span> </span></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Vooraf
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren