Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>In een sessie gebruikten we een van mijn eigen projecten, het Live Video onderzoek, als voorbeeld van performatief onderzoek met een daarop volgende feedback-sessie. In samenwerking met Bart en zijn cello experimenteerden we met ideeën hoe het cello een podium in miniatuurformat kan worden, en hoe het tijdens het bespelen met een camera van dichtbij gefilmd kan worden om een visuele theatrale laag aan de live performance op het instrument toe te voegen.</p> <p>Tijdens het feedback werden meerdere lagen van experiment en onderzoek zichtbaar. Het artistieke onderzoek naar de potentie van live video in de muzikale uitvoering; de modus van een "open studio", waar binnen het conservatorium experimenten plaatsvinden en openbaar gemaakt worden; en het grote project van het onderzoek naar een onderzoeksomgeving op het conservatorium.</p> <p>Ook het speelse werd benadrukt: Bart en ik leken wel twee kinderen op ontdekkingsreis. En op deze reis gebeuren, door de camera, fascinerende dingen. Kleine live objecten worden groot op de scherm en scheppen daardoor ruimte voor verbeelding. De ongebruikelijke manieren om het instrument te bespelen nodigen voor meer experiment uit. </p> <p>De mooiste idee met betrekking tot een onderzoeksomgeving was het concept van <em>uitnodiging</em>. Mensen mogen komen en kijken, zelfs meedoen. Zelf ontdekker worden. En getuige worden van het onzekere, nieuwe, kwetsbare, niet-weten.</p> <p>Er valt nog veel te ontdekken.</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
IMG_3857.JPG
IMG_3860.JPG
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren