Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire maakprocessen. Als docent ben ik betrokken bij de Master Kunsteducatie van de HKU in Utrecht en binnen de opleiding Docent Beeldende Kunst en Vormgeving van ArtEZ in Zwolle.
Naam
Voornaam
Middennaam
Voorvoegsel
Achternaam
Links
Twitter
LinkedIn
Facebook
Website
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><strong>Plaii</strong></p> <p>In de kunst is het steeds vanzelfsprekender dat verschillende kunstdisciplines bij elkaar kijken, van elkaar lenen en met elkaar samenwerken. Ook in het kunstonderwijs is er steeds meer aandacht voor interdisciplinair werken. Een informele kennismaking met studenten van andere kunstdisciplines kan bijdragen aan een voorbereiding op de huidige kunstpraktijk.</p> <p>In mijn afstudeeronderzoek voor de Master Kunsteducatie (HKU) heb ik onderzocht hoe interdisciplinair improviseren kan worden ingezet ter bevordering van het elkaar beter leren kennen van een groep studenten uit diverse kunstdisciplines. In dit ontwerponderzoek heb ik <em>Plaii </em>ontwikkeld. Het speelse karakter van <em>Plaii</em> is een voertuig voor de verbinding tussen de makers en de verschillende disciplines.</p> <p><a href="http://www.lkca.nl/publicaties/informatiebank/lets-plaii-uo">Hier vind je mijn onderzoeksrapportage.</a></p> <p>Na het afstuderen is <em>Plaii </em>ook enkele malen met een andere doelgroep en in een iets andere vorm en context getest. Bij het Lectoraat ga ik de mogelijkheden hiervan verder verkennen. Ik ga onderzoeken op welke manier <em>Plaii</em> overdraagbaar en uitvoerbaar is voor en door andere doelgroepen. Een eerste stap hierin is het vertalen naar het Engels en het testen met ku<br />nst-professionals op de ICON conferentie in Helsinki, oktober 2016 door Falk Hubner. De ervaringen gaan Falk en ik bespreken en inzetten om nieuwe stappen in dit onderzoek te zetten. </p> <p><!-- z-media 4386 {"align":"left","size":"middle","crop":false,"link":false,"caption":""} --> </p> <p><strong>Kunstenaarschap<br /></strong></p> <p>In mijn docentschap voel ik mij een kunstenaar, maar niet specifiek een beeldend kunstenaar, ondanks mijn opleiding op een beeldende kunstacademie. Iets meer dan een jaar geleden kwam de vraag in mij op: ‘Ben ik niet eigenlijk een theatermaker?’</p> <p>Ik herken mijzelf veel meer in een aantal aspecten die ik veel bij bijvoorbeeld theatermakers zie. Zo floreer ik met name in het samen denken, werken en doorbouwen aan nieuwe ideeen, lessen en projecten. Ik voel me thuis bij makers, docenten en studenten die in de podiumkunsten actief zijn. Daarnaast beschouw ik mijn lessen en projecten ook wel als een performatieve setting welke ik als een soort reggisseur voorbereid en uitdenk. En in de les ben ik een performer die binnen de uitgedachte dramaturgie improviseert met thema’s en vaardigheden die ik gedurenende mijn lespraktijk tot nu toe heb ontwikkeld.</p> <p>De vraag ‘Wie ben ik als docent-maker?’ wil ik verder gaan verkennen en uitzoeken. Hoe kan ik meer inzicht krijgen in deze vorm van kunstenaarschap waarin co-creatie en het vervagen van grenzen tussen disciplines een belangrijke rol spelen?</p> <p> </p> <p>Annemarie Geerling - Docent DBKV, ArtEZ (Zwolle) en docent aan de Master Kunsteducatie, HKU (Utrecht).</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Media
Gekoppelde media
IMG_0287.JPG
voeg een mediabestand toe
Persoon
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren