Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><!-- z-media 4003 {"align":"block","size":"middle","crop":"","link":""} --><br />Een wervelwind onstond in mijn hoofd toen ik nadacht over mijn praktijkonderzoek dit jaar en waar mijn blogpost vandaag over zou gaan.<br />‘Routine en impuls’ daar gaat het voor mij over dit jaar.<br />Waar te beginnen met een nieuw onderzoek, dat uit een eerder onderzoek ontstond (<a title="De begeleider als maker " href="/nl/page/822/de-begeleider-als-maker">De begeleider als maker </a>)<br />Vanmorgen nam ik een vlog op, ik schreef, tekende en besloot de woorden op te zoeken in het woordenboek. Wellicht bood dat houvast.</p> <p>Dat deed het... <!-- z-media 4003 {"align":"block","size":"middle","crop":"","link":""} -->Ik realiseerde me dat ik best moeite heb met routines, met de <em>geregelde gang van zaken</em>. Absenten bijhouden in de les, techniek bedienen als ik iets wil presenteren en elk half jaar een nieuwe klas hetzelfde lesprogramma drama geven als de vorige klas zijn en waren niet mijn favoriet. En ook het voornemen om elke maandagochtend aan mijn onderzoek te werken en een blogpost te schrijven stuit nu, de derde week, bij mij op weerstand.<br />Liever vind ik het wiel elke keer opnieuw uit, maak ik lessen op maat en bekijk ik vanuit dat wat er is hoe ik de begeleiding of les ga aanpakken. Beide werkwijzen zijn denk ik betekenisvol binnen het begeleiden van anderen. Des te interessanter om ze naast elkaar te zetten en te onderzoeken hoe begeleiders zich ertoe verhouden.<br />De reflectie vanmorgen breide zich uit en ik ben wat voornemens wijzer, daarover vast later meer.</p> <p>Ook het woord ritueel (<em>geheel van handelingen dat een speciale betekenis heeft</em>) raakt aan het onderwerp routine en impuls.<br />Het onderzoek rolt zich uit en ik ben heel benieuwd hoe het zich vervolgt.</p> <p> </p> <p>Voor nu ben ik vooral benieuwd naar hoe andere begeleiders, jij als lezer dus, zich verhouden tot routine:<br />- Wat is in jouw begeleiden, in jouw lessen of bijeenkomsten routine?<br />- Waarin heb je als begeleider vlugheid of vaardigheid in gekregen (zowel praktisch als inhoudelijk)? Wat heb je ervoor gedaan om hier routinieus in te worden.<br />- Waarin zou je meer routine willen krijgen in je begeleiden?</p> <p><br />Wil je reageren op deze vragen? Hartstikke fijn!<br />Dat kan hieronder door een reactie toe te voegen, maar mag ook per mail brechtje.wedman@hku.nl of telefoon 0629089776</p> <p>veel dank</p> <p> </p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
image.jpeg
voeg een mediabestand toe
Blogpost
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren