Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Mag de ik-persoon aanwezig zijn in onderzoek? Kan associatief schrijven onderzoeksresultaten opleveren? Is een gesprek een vorm van kennisdisseminatie? Die vragen lopen langs het randje van wat methodologisch verantwoord is. In 'merging' zoekt Jochem Naafs de grenzen op. Performatief onderzoek als methodologie.
Naam
Voornaam
Middennaam
Voorvoegsel
Achternaam
Links
Twitter
LinkedIn
Facebook
Website
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p> </p> <p>Iets over jezelf schrijven is een dubbelzinnige onderneming. Aan de ene kant lijkt het duidelijk dat jij de aangewezen persoon bent om dit te doen, aan de andere kant ben je tegelijkertijd het minst geschikt. Maar hier zit ik. Ik schrijf over mezelf. Ik ben schrijven pas echt gaan waarderen, toen ik mijn scriptie voor de master Nieuwe media & digitale cultuur schreef. Misschien is dat ook wel de reden dat ik een tweede master ben gaan volgen: Theaterwetenschap.</p> <p>Het was pas tijdens deze tweede master dat ik ook ben gaan performen, gaan spelen. Ik maakte de playful performance <em>Pauze</em> in Huis aan de Werf. Na deze volgden er meer, veelal gebaseerd op mijn onderzoeken. Mijn twee meest recente performances <em>Projecting on Der (kommende) Aufstand nach andcompany&Co.</em> en <em>Associative writing and the lecture performance</em> markeren een nieuwe ontwikkeling in mijn werk. De performance is niet alleen een uitkomst van mijn onderzoek, maar vormt ook een methode van het doen van onderzoek. Mijn onderzoek voor de lectoraten Performatieve maakprocessen en Muzische professionalisering richt zich dan ook op het beschrijven van een methodologie van performatief onderzoek en het ontwikkelen en testen van verschillende methodes daarbinnen.</p> <p>Ik realiseer me nu dat het lijkt alsof ik enkel onderzoek doe en perform, maar dit is niet zo. Ik ben ook docent, niet alleen bij Theater & Educatie, maar ook bij de dansacademie van ArtEZ en daarnaast werk ik als dramaturg in theater en dans. Ik heb onder andere gewerkt met Joachim Robbrecht, Jack Gallagher, Stut Theater en Michael Pinchbeck en werk momenteel met regisseur Suzan Tolsma en choreograaf Kalpana Raghuraman.</p> <p><br />Meer informatie over het lectoraat Performatieve Maakprocessen:<br /><a href="http://www.hku.nl/OnderzoekEnExpertise/Lectoraten/LectoraatPerformatieveMaakprocessen.htm" target="_blank">http://www.hku.nl/OnderzoekEnExpertise/Lectoraten/LectoraatPerformatieveMaakprocessen.htm</a></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Media
Gekoppelde media
images_008.jpg
voeg een mediabestand toe
Persoon
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren