Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
We hebben met een aantal collega's een avond gespeeld in het kader PlayTime voor Docenten. Ik ben vertrokken vanuit de behoefte om te spelen met LEGO. Ik zag een filmpjes van Minecraft (digitale LEGO), waarin kinderen online zonder overleg en zonder gebruiksaanwijzing geweldige werelden bouwen van deze digitale blokjes. Ik had een aantal vragen voor de PlayTime avond, en wat werkvormen/opdrachten bedacht. - Kun je 'vrij' spelen met LEGO blokjes in professionele setting? - Welke voorwaarden heb je nodig om met een groep te co-creëren (met LEGO)? - Kan je met groep collega's in stilte een 'constructie' maken, vergelijkbaar met een curriculum? Opdracht 1: Individu krijgt een doosje LEGO. Pak uit, en bouw volgens gebruiksaanwijzing. Opdracht 2: (Ik pak de gebruiksaanwijzing af) Begin opnieuw met bouwen, en bouw wat je wil bouwen. Opdracht 3: (de-construeer bouwwerk, meng blokjes met tafelgenoten) Bouw met alle blokjes met elkaar wat je wil bouwen. In stilte. Opdracht 4: Maak per tafel een verdieping van een gebouw. Er is een tafel voor begane grond, 1ste verdiepen en 2de verdieping/dak. Bouw een aantal minuten en zet de verdiepingen op elkaar, je moet een bepaalde hoogte halen. Opdracht 5: zie opdracht 4, alleen is de hoogte naar beneden bijgesteld, en ligt de focus meer op esthetiek. Per tafel een verdieping. Opdracht 6: Alle blokjes bij elkaar, bouw met iedereen (na overleg) een gebouw met de gestelde hoogte van opdracht 5, met oog voor inhoud en vorm. Opdracht 7: (niet voorbereid onder het mom van deze opdracht creëren we met alle aanwezigen) Alle blokjes beschikbaar, geen tijdslimiet, wat willen en kunnen we bouwen. We zijn met 7 collega's zo'n 2,5 uur aan het spelen geweest.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><!-- z-media 4572 {"align":"block","size":"middle","crop":"","link":""} --><br /> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
opdracht 2 a
opdracht 4 a
opdracht 4 b
opdracht 4 c
opdracht 4 d
opdracht 5 a
opdracht 6 a
opdracht 6 b
eindopdracht 7 a
Volkskrant Lego.JPG
LEGO opdracht gebouw 2
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren