Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Als je terugdenkt, wat springt er dan uit, wat was hét moment?
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><!-- z-media 9133 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p> </p> <p>Wat heb je lekker gewerkt met elkaar! Er ontstond echt een goed gesprek en je deed een zinvolle verkenning. Op de punten die je inbracht kreeg je uitgebreide feedback waar je veel aan hebt. <br />Daarna is het maar de vraag hoe je hier iets van kunt vasthouden. Wat neem je ervan mee? Soms maakt iemand een verslag, maar dat is vrijwel altijd een <em>overview</em> van het hele gesprek. Wat ik zelf heel fijn vind om te doen, is in plaats van alles op te sommen, juist één moment dat nog leeft eruit te pakken. Een moment waarvan ik denk: "dat is voor iedereen die erbij was nog springlevend en tastbaar aanwezig".</p> <p>Wat is dan dat moment waar het je om gaat? Schrijf even precies op wat er volgens jou gebeurde. Schrijf op wat jij beleefd hebt: hoe jullie zaten, hoe 't eruit zag, wat er gebeurde, etc. En schrijf dan daarachter wat dat je te zeggen heeft. Grappig genoeg werkt een moment opschrijven op deze manier soms net zo sterk als een heel verslag maken van een bijeenkomst. Je beschrijft een moment en kijkt om naar het hele gesprek dat plaats vond. Net zoals de muze Clio er op een bepaald moment bij komt staan met haar schriftje en optekent wat er gaande is.</p> <p><!-- z-media 6083 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <blockquote> <p>"Als verhalen zo belangrijk zijn om de politiek, de wereld en elkaar te begrijpen, dan geldt dat ook voor de manier waarop wij onszelf begrijpen. Wij zijn “<em>human beings as characters in enacted narratives” </em>(MacIntyre 1984:217). Het verhaal dat wij zijn is onvoorspelbaar, we weten niet wat er straks te gebeuren staat en toch heeft ons leven een zekere vorm die zich naar de toekomst toe ontwikkelt."</p> <p>- van Rosmalen (2016)</p> </blockquote> <p>Lees <a rel="noopener noreferrer" href="http://www.musework.nl/image/2018/1/19/momenten.pdf" target="_blank">hier</a> het stuk 'Narrative Quest' als verdieping op deze aflevering.</p> <blockquote> <p>"In 2009 ga ik op bezoek bij Harry Kunneman van de Universiteit voor Humanistiek om te spreken over de vragen die uit mijn praktijk voortkomen. Meteen in het eerste gesprek realiseer ik me dat na Keuris, Noorman en Renshaw opnieuw een groot leermeester mijn pad kruist. Meteen in het eerste gesprek ontstaat er klaarheid in mijn queeste. Ik ga een proefschrift schrijven over Muzische Professionalisering en de rol die de muzische kwaliteiten vervullen in het versterken van publieke waarden in professioneel handelen. De ruis, de zijpaden en de afleidingsmanoeuvres die ik tot dan toe om mijn onderzoek heen had gehangen worden door Kunneman vriendelijk doch beslist één voor één ontmaskerd en onschadelijk gemaakt."</p> <p>- van Rosmalen (2016)</p> </blockquote> <p>De ontmoeting met Harry Kunneman heeft bijgedragen aan het boek <strong><em>Muzische Professionalisering</em></strong> en dus ook aan het ontstaan van deze podcast. Lees <a rel="noopener noreferrer" href="http://www.musework.nl/image/2018/1/16/h2_reis_muzische_prf-273499809.pdf" target="_blank">hier</a> verder over deze ontmoeting in het stuk over Muzische Professionalisering van Hoofdstuk 2 - Reis.</p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
2 clio1.png
het moment
voeg een mediabestand toe
Artikel
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren