Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Jacqueline Frentrop reageert nogal eens primair en geniet van improviseren. Ze ontdekt als uitdaging in deze dag om de grenzen van diegene die minder direct reageren te respecteren.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><br /> Mijn grootste inzicht met dank aan de openheid van sommigen uit Clio (groep 9) is dit:<br /> <br /> <br /> De groep bestond uit mensen die verschillende behoeften en leerstijlen hebben als het gaat om musisch werk. Ik permitteer me een typering, zonder daarmee iemand te kort te willen doen. In een vorm tussen eerste en derde persoon ziet dat er zo uit:<br /> <br /> De denkers en secundaire reageerders onder ons gaven aan dat meedoen zonder ruimte voor ‘ eerst denken’ niet werkt voor hen. Sterker nog: zij voelen zich overvallen door meer primair reagerende mensen, die door hen als mensen worden gezien die soms 'sleuren en verstikken’. Voor mij zijn deze bewoordingen enerzijds schokkend, anderzijds ook wel wat herkenbaar. Tja…<br /> De momenten waarop deze secundaire reageerders toch mee gaan doen, voelen ze zich handelen alsof ze buiten hun zelf zijn, geïmponeerd en in een onaangename verwarring. Zo’n ongenoeglijke ervaring blijft de rest van de dag sluimeren. <br /> <br /> Voor mij leveren deze scherpe bewoordingen een stevige vraag aan mezelf op, die ik heus wel eerder had overdacht, maar zich opnieuw aandient nu ik me weer opnieuw met hart en ziel met het musische heb verbonden dit jaar. Als meer primair reagerend mens die geniet van improviseren en aanscherpen als avontuur, is het een uitdaging om ook de secundaire reageerders met respect voor hun grenzen te betrekken. Moet ik hun favoriete volgorde van eerst denken en dan doen vaker respecteren? Gaat dit over leerstijlen of juist over remmingen die lichter mogen worden. En wie bepaalt dat dan? </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren