Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Onderzoeker Wilke van Beest beschrijft aan welke vraag ze werkte deze dag en tot welke inzichten dit leidde.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>1. Met welke vraag was je op pad deze dag en waarom was dit je vraag?<br /> Ik zocht aansluiting met Clio, de muze waar ik aan gekoppeld was, bij het bedenken van mijn vraag. De vraag werd daarom: Hoe toon ik de verhalen (of helden) in mijn onderzoek?<br /> <br /> Mijn vraag komt ook een beetje voort uit het einde van de muzische werkplaats. Halverwege de laatste tweedaagse werd ik ziek. "De cirkel" van muzisch onderzoek heb ik daardoor niet helemaal doorlopen. Het voelt dus niet als af. Ik heb mijn werk niet getoond. Dit geeft gelijk een inzicht. Muzisch onderzoek, op de manier waarop ik daar kennis mee gemaakt heb, vindt bij voorkeur (dat denk ik nu) plaats in een proces met andere muzische onderzoekers. Anderen meenemen bij iedere stap brengt het muzische en het onderzoek en het muzisch onderzoek verder. <br /> <br /> 2. Welke inzichten heb je gaandeweg opgedaan, door werkvormen of ontmoetingen, en had dat impact op je vraag?<br /> In de groep was het een tijdje zoeken naar een goede vorm om samen te werken. Het inzicht dat ik heb gekregen is dat het helpt om een vorm te vinden die verschillen expliciet maakt, om op deze manier juist de gemeenschappelijkheid te vinden. Ik ben de naam van de vorm die we deden helaas kwijt iets als een Koreaans (maar het kan ook een ander Aziatisch land zijn) debat (of een andere vorm van tegen elkaar zijn). (Maori gesprek.) Een tweede inzicht is dat een goede inleiding verhelderend kan werken. <br /> <br /> 3. In er beeldmateriaal of een bron die daar aansluiting bij heeft?<br /> In de bijlage het resultaat van een muzische verkenning waar een snelle foto van werd gemaakt. In een tijdsbestek van een halfuur kreeg iemand de tijd om zijn of haar vraag uit te diepen. Anderen konden daarbij aanhaken door de vraag met muzische vormen te beantwoorden. Er waren al veel woorden opgeschreven en die waren weer op vellen op de grond gelegd. Dat hielp erg om van de dag een geheel te maken. Door de woorden kon steeds teruggepakt worden naar wat al was gezegd, gedaan of ervaren. Door de woorden opnieuw te ordenen ontstonden nieuwe gesprekken en ontstond er een wending in de groep. </p> <p><!-- z-media 6381 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
Festival HKU wilke.jpg
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren