Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><span style="font-size:14pt; ">Vanuit het concept Muzische Professionalisering waar ik (Bart van Rosmalen) in2016 op promoveerde zou ik samen met Anouk Saleming op de 24-uurs van 4 en 5 april met jullie aan drie thema’s willen werken.<br /><br /><strong>Makers versus volgers</strong>. Hoe je het wendt of keert we hebben in het onderwijs een stevige dosis protocol en regelgeving over onszelf afgeroepen. Als we alles doen wat we geacht worden te doen zijn we een groot deel van de tijd bezig de regels te ‘volgen’. Tegelijkertijd hopen we dat docenten meer en meer initiatief nemen en zelf de koers gaan uitzetten. Maar hoe doen we dat dan? Hoe worden we van volgers weer makers? <br /><strong>Meer doen met de praktijk die er is. <br /></strong>Als we werken aan verandering, vernieuwing en innovatie zetten we graag een stip op de horizon: daar moeten we heen! Daarmee, met dat wenkend perspectief, hopen we iedereen in beweging te krijgen. Maar daarmee dreigt ook het gevaar dat we over kwaliteiten heen kijken die er al zijn. Stilzwijgende kwaliteiten. Vanzelfsprekende kwaliteiten in dat wat gaande is. Hoe kunnen qwe daar aandacht aan geven? Hoe kan dat wat er is dubbel werkzaam worden? <br /><strong>Samen- werken <br /></strong>Tenslotte gaat het in zowel in onderwijsvernieuwing als organisatieverandering veelvuldig over ‘in verbinding zijn’ over samenwerken, over schotten van disciplines heen interdisciplinair werken. De figuur van de muze brengt een notie mee dat samenwerken wel eens dichterbij zou kunnen zijn dan we denken. <br /><br />Deze vragen willen we graag naar voren halen in de context van het versterken van het begrip <strong>Goed Werk.<br /></strong></span></p> <ul style="color:#000000; font-family:-webkit-standard; font-style:normal; font-variant-caps:normal; font-weight:normal; letter-spacing:normal; orphans:auto; text-align:start; text-indent:0px; text-transform:none; white-space:normal; widows:auto; word-spacing:0px; -webkit-text-size-adjust:auto; -webkit-text-stroke-width:0px; "> <li><span style="font-size:14pt; ">Werk dat zin en plezier geeft aan degene die het doet. </span></li> <li><span style="font-size:14pt; ">manieren van werken met elkaar die wat omgang, wisselwerking, interactie letterlijk ‘waardenvol’ en goed zijn.</span></li> <li><span style="font-size:14pt; ">het werk dat de uitkomst is, het werkstuk of de opgave dat dat kwaliteit heeft vakmatig en ambachtelijhk goed is. </span></li> <li><span style="font-size:14pt; ">en tenslotte werk dat maatschapellijk gezien het verschil maakt. Werk dat goed is omdat het impact heeft <br /></span></li> </ul> <p><span style="font-size:14pt; "><br />We werken afwisselend:<br /></span></p> <ol style="color:#000000; font-family:-webkit-standard; font-style:normal; font-variant-caps:normal; font-weight:normal; letter-spacing:normal; orphans:auto; text-align:start; text-indent:0px; text-transform:none; white-space:normal; widows:auto; word-spacing:0px; -webkit-text-size-adjust:auto; -webkit-text-stroke-width:0px; "> <li><span style="font-size:14pt; ">We verkennen de concepten, </span></li> <li><span style="font-size:14pt; ">We doen praktische ervaringen op met werkvormen en wendingen die hierin werkzaam kunnen zijn. </span></li> <li><span style="font-size:14pt; ">En soms spelen we (van Rosmalen en Saleming) er ook kleine stukjes muziektheater over. <br /></span></li> </ol> <p><span style="font-size:14pt; "><br />We verheugen ons op de samenwerking<br /></span></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren