Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Een trend is: - verandering in waarden en behoeften - gedreven door krachten vaak niet beïnvloedbaar - uitend in manifestaties in de praktijk van leven en werken
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>TIEN TRENDS:</p> <p>1- <strong>hoe jij het wil.</strong>....</p> <p>2- <strong>op de plek die jij wil</strong>....(wonen, werken, zorgen en leren gebeurt 24/7 los van plaats en tijd, 'op-afroep' economie)</p> <p>3- <strong>leven lang leren</strong>. Motivatie is dus: je ZAL moeten omdat ontwikkelingen bijhouden, relevant blijven voor de arbeidsmarkt. Mijn interesse gaat ook uit naar 'verlangen' dat groeit. discussie over dit punt. gaat het niet meer om 'samen' 'reflecteren' 'nieuwe manieren'. Dit is een beetje oud punt zegt iemand. de maatschappelijke verandering is dat er geen gefixeerd 'beroepsbeeld' meer is waar je op af koerst. NB de discussie is ook elitair die we nu voeren. Professionals op werkvloer <span style="text-decoration:underline; ">willen helemaal niet</span>. Aan alle trends zitten twee kanten...</p> <p>4- <strong>duurzaam is de norm.</strong> Toenemende bewustwording en noodzaak voor duurzaamheid. Delen en collectief consumeren staan centraal in een deeleconomie. opm. tegelijkertijd is ons gedrag totaal anders!!</p> <p>5- <strong>grip op privacy</strong>. je hele bestaan en gedrag wordt vastgelegd. Leidt tot vragen en onzekerheden over privacy. vraag: is dit nu een gevolg van de trend, of de trend zelf? dus de behoeft en de waarde is de privacy. de onderliggende force is data/ media. en de manifestatie is bv...</p> <p>6- <strong>behoefte aan (digitale) veiligheid</strong>. Cybercrime heeft grote invloed op ons dagelijks leven. </p> <p>7-<strong> focus op vitaliteit.</strong> Zorg als aandacht service. Ziektes en beperkingen zijn verdwenen (beetje zwart-wit). ze verdwijnen en de focus daar op verdwijnen. verschuift naar positieve gezondheid. Zingeving in het leven staat voorop. NB ook hier weer twee kanten! Ook de duistere kant... </p> <p>8- <strong>Voltooid eeuwig leven. </strong>Een eeuwig (of extreem lang) leven behoort tot e mogelijkheden. Vragen over wenselijkheid en voltooid leven breed.</p> <p>9- <strong>moderne solidariteit. </strong>veel banen verdwijnen. we gaan van have/ have nots naar can/ can nots. Kun je mee of kun je niet mee? Wat doen we met de mensen die niet mee komen? Wat wordt de nieuwe wijze van schaarste verdelen? Bij onze rechtstaat hoort gelijke verdeling. dus niet alles hetzelfde maar niet perse evenveel. (gaat ook over macht: wie heeft de data en wie heeft de data niet?). </p> <p>10- <strong>interoperabele samenleving. </strong>(compatibele samenleving). alles in verbinding met alles. dus ook diensten (zorg) afstemmen met andere diensten en domeinen. behoeften zijn vaak mervoudig. behoefte aan dienstverlening die op elkaar is afgesteld. </p> <p> <!-- z-media 6507 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p> </p> <p> </p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
IMG_8669.jpg
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren