Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Connecties zijn korte speelse oefeningen, gericht op het maken van verbinding.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p><span>Terug naar overzicht <a href="http://www.musework.nl/betekenisvolleontmoeting">Betekenisvolle Ontmoetingen</a>.</span></p> <p>De groep staat in een kring en stapt in een vierkwartsmaat op de plaats. Dit is het basisritme dat gevolgd wordt. Op dit ritme gaat de docent een klank samenstelling maken (een woord of willekeurige klanken), die elke 4 of 8 tellen herhaald wordt en die de hele groep overneemt. De groep in tweeën gedeeld. De ene helft houdt de eerste klanken aan, terwijl de tweede groep hier een andere klank samenstelling aan toevoegt. Als dit goed gaat wordt de groep in vieren gedeeld, enz. totdat iedereen een eigen geluid maakt dat elke 4 of 8 tellen herhaald wordt.</p> <p><strong><em>uitbreiding/variaties:</em></strong></p> <ol> <li>De klank samenstellingen kunnen monotoon worden gezegd, maar het is leuker om er een melodie van te maken.</li> <li>De docent kan woorden of klanken dicteren, maar je kan de groepjes ook steeds zelf woorden laten verzinnen, die bijvoorbeeld passen bij het taalthema dat behandeld wordt.</li> <li>De docent (of een student) kan verschillende mensen harder of zachter laten ´zingen´ en kan er zelfs voor kiezen om partijen weg te laten vallen en weer in te laten zetten.</li> <li>Solo’s. Spontaan of op aanwijzen van de docent, kunnen er mensen de kring in stappen om een paar maten te soleren tegen de achtergrond van de rest.</li> <li>Dezelfde oefening kan gedaan worden met ritmes klappen, stampen of tikken.</li> </ol> <p><strong><em>Effect:</em></strong></p> <p>Gerichtheid op elkaar, afstemming, luisteren, energie.</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Werkvorm
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren