Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Wat gebeurt er met de manier van reflecteren als we de context radicaal verplaatsen, welke rol heeft iedereen dan?
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p style="display:inline !important; ">Deze reflectie is goed te combineren met <a href="https://www.musework.nl/nl/page/6655/reflecties-2-1-een-schip-als-metafoor">‘Een schip als metafoor’</a>. Het gaat hierbij om reflectie op de plaats/rol die de studenten innemen binnen een gedeelde context (vak, prebachelor, samenleving,...). Het mooiste zou zijn als er van iedereen een fotootje beschikbaar is. Zo niet, dan kan het ook met kaartjes met namen.</p> <p>Zorg dat je van tevoren een groot schip hebt getekend op een A0-formaat papier.</p> <ol> <li>Maak de metafoor van de gedeelde context als boot, waar iedereen een rol op speelt.</li> <li>Benoem samen met de studenten de verschillende functies op een schip en wat die functies kenmerkt. (aan het eind van deze oefening staan een aantal mogelijke functies met kenmerken).</li> <li>Vraag iedereen om voor zichzelf op een geeltje te schrijven welk van de rollen hij op dit moment inneemt op het schip en waarom.</li> <li>Laat iedereen het geeltje en zijn naam/foto op het schip plakken op de plek waar hij zichzelf ziet.</li> <li>Bekijk samen het resultaat zonder commentaar.</li> <li>Bespreek in tweetallen, groepjes of klassikaal de keuzes en onderbouwingen. Wat wordt herkend? Wat wordt verrassend gevonden?</li> <li>Herhaal nu stap 3,4,5 en 6 met als vraag ‘welke rol zou je willen spelen op dit schip?’</li> <li>Bespreek de verschillen tussen de eerste en de tweede rol als die er zijn en laat de student opschrijven hoe hij deze verandering voor elkaar wil krijgen of hoe hij deze rol vast wil houden.</li> </ol> <p><em>Mogelijke rollen:</em></p> <p><u>Kapitein</u>: overzicht, leider, rust, visie op lange termijn, stressbestendig, representatief, stabiel</p> <p><u>Stuurman</u>: Zelfstandig, inhoudelijk, schakel tussen visie en praktijk, communicatieve vaardigheden, daadkrachtig, hoofd- en bijzaken filteren</p> <p><u>Navigator</u>: consciëntieus, kennis van het gebied, nauwkeurig, consequent, faciliterend</p> <p><u>Bootsman</u>: daadkrachtig, benaderbaar, communicatief/sociaal vaardig, motivator, uitvoerder,</p> <p><u>Mechanicien</u>: zorgvuldig, bezig met randvoorwaarden, zelfstandig, gespecialiseerd, ondersteunend,</p> <p><u>Kok</u>: Zorgzaam, dienstbaar, mensgericht, oplettend, bezig met workforce, stabiel</p> <p><u>Marconist</u>: communicatief, helder, eenvoudig en aansprekend, nauwkeurig en consequent</p> <p><u>Matroos</u>: doortastend, uitvoerend, oplettend, praktisch, betrouwbaar, representatief</p> <p><em><strong>Terug naar <a href="https://www.musework.nl/nl/page/6653/muzische-reflecties-betekenisvolle-ontmoeting">Muzische Reflecties</a>.</strong></em></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Werkvorm
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren