Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Het verbeelden en erkennen van positieve en negatieve punten in een proces.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Deze reflectievorm richt zich op het benoemen van positieve en negatieve punten in een (groeps)proces of situatie en leent zich goed voor een tussentijdse evaluatie. Voor deze werkvorm zijn ballonnen, stiften en vuistgrote keien.</p> <ol> <li>Laat alle studenten bedenken wat aspecten zijn die hen blij maken en energie geven in het proces. Dit mogen ze met een stift op een ballon schrijven (1 ding per ballon) en dan de ballon half opblazen.</li> <li>Laat alle studenten bedenken wat aspecten zijn die hen boos, bang of verdrietig maken en energie kosten in het proces. Dit mogen ze met een stift op een kei schrijven (1 ding per kei).</li> <li>Bespreek de symbolische betekenis van de voorwerpen: Ballonnen zijn licht en feestelijk, keien zijn zwaar en hard en kunnen voelen als ballast.</li> <li>Maak een opstelling zodat ballonnen en keien goed te zien zijn en bespreek wat jullie zien en wat je opvalt.</li> <li>Bespreek of en hoe het mogelijk is om de ballast van de keien om te zetten in bagage waar je later uit kan putten.</li> <li>Bespreek hoe je de ballonnen nog verder op kunt blazen zodat ze meer ruimte innemen en het proces nog feestelijker maken.</li> </ol> <p> </p> <p><em><strong>Terug naar <a href="https://www.musework.nl/nl/page/6653/muzische-reflecties-betekenisvolle-ontmoeting">Muzische Reflecties</a>.</strong></em></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Werkvorm
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren