Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat perspectief de connectie tussen kunst, eigenzinnigheid, leiderschap, en professionaliteit.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Door <a title="Godfried IJsseling" href="/nl/page/468/godfried-ijsseling">Godfried IJsseling</a>. Het gaat in deze bijeenkomsten over het thema zelfsturing in organisaties en professionele eigenzinnigheid. In de complexe wereld van nu lijkt dit thema van groot belang voor organisaties, maar er haken nog allerlei problemen aan de uitvoering daarvan. <br />De inzet is, kennis te delen en kennis te ontwikkelen, die past in het eigen onderzoek van de deelnemers en in een gezamenlijk onderzoek van de groep dat ontstaat door dialoog.<br />De manier waarop met elkaar aan het werk gegaan wordt, past bij het thema zelfsturing en professionele eigenzinnigheid. Vanuit dat andere vormen van gesprek/ ontmoeting/ reflectie verkennen. <br />Hierdoor wordt een gezamenlijke bron aangelegd en een netwerk gebouwd waar nieuwe vormen van training en professionalisering op geënt kunnen worden en mee gemaakt kunnen worden.</p> <p><strong>De opdracht</strong></p> <div>Ik zou die zien als professioneel werk leveren en kwalitatief goede en innovatieve oplossingen bieden voor klanten van de Baak. Dat betekent ook werken aan eigen ontwikkeling als professional en aan methodiekvorming die relevant is in onze programma’s. </div> <div>Mijn opdracht is een generieke opdracht die bestaat voor iedere professional of trainer in de Baak, een opdracht die ik niet zozeer op papier heb staan als een ‘job description’. Wij professionals in de Baak organiseren ons eigen werk, onze eigen klanten en deels onze eigen professionalisering.</div> <div><strong>Vormgeving van het onderzoek</strong></div> <ol> <li>Praktijkonderzoek met een groep kunstenaars en Baakers (Annelies Hoogcarspel, Michiel Res, Caroline van der Linden en ik), dat wij getiteld hebben <em>Staging Leadership</em>. Onderwerpen zijn: onderzoek naar zelfsturing en leiderschap op een praktische manier, met gebruik van ‘performative arts’ en reflectieve methoden.</li> <li>Vier Maitland Late sessies, waarin ik samenwerk met Bart van Rosmalen en een kunstenaar (tapdanseres, percussionist, Trompettist, Tango danser), en waarin we verschillende thema’s onderzoeken op een ‘performatieve manier, waarin de ontmoeting tussen mijzelf als professional en de kunstenaar centraal staat en leidt tot nieuwe inzichten en vormen. Thema’s zijn bijvoorbeeld ‘betekenisgeving’, innerlijk kompas’, en ‘zelfsturing’.</li> <li>Gesprekken over het DNA of de kern van de Baak, met Annelies Hoogcarspel en Samira Abbadi van de Baak, en Bart van Rosmalen van de HKU. Waarin we vormen en strategieën ontwerpen om de verbinding met de wortels van de Baak door onszelf en Baak collega’s te herstellen of te behouden.</li> <li>Gebruik van inzichten uit bovenstaande drie activiteiten in offertes en aanbestedingen, zoals in een voorstel voor de Gemeente Den Haag.</li> <li>Inzet van inzichten uit bovenstaande drie activiteiten in programma’s die ik leidt, zoals Authentiek Profileren en Netwerken (APN), en ABN AMRO PESP.</li> </ol> <div><strong>Ik lever af in 2015</strong></div> <ol> <li>De ontwikkeling van Maitland Late, ism Bart, een programma voor deelnemers van de Baak, als verdieping op hun activiteiten overdag;</li> <li>Methodieken voor reflectie, experiment en onderzoek, die gebruikt kunnen worden in uiteenlopende leeromgevingen;</li> <li>Een netwerk van voor de Baak interessante professionals en kunstenaars, die onze programma’s kunnen verrijken en inspireren. Praktische bekendheid met hen, doordat ik ‘live’ met hen heb samengewerkt en ontwikkeld.</li> <li>Een dialoogplatform, voor professionals in de Baak, waarin de verbinding met de kern of het DNA van de Baak ervaren wordt (Essentiegesprekken – in overleg met Annelies Hoogcarspel en Bart)</li> <li>Een artikel? Hierover ben ik nu in overleg met Hanke Drop.</li> </ol> <div><strong>Mijn kring</strong></div> <div>De onmiddellijke kring: Bart van Rosmalen als ‘kern', Annelies Hoogcarspel, Michiel Res, Caroline van der Linden van de Baak, Hanke Drop, Carolien Oostveen van HKU, Peter Rombouts, en de andere leden van de Staging Leadership groep (Nirav Christophe, Patrick van der Hijden).</div> <div>De wijdere kring de deelnemers aan de studiedagen van het lectoraat, en de medewerkers van de Baak.</div> <p> </p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Collectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren