Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Binnen het lectoraat Methodologie van Praktijkgericht Onderzoek van de HU doe ik onderzoek naar de methodologie van ontwerpend onderzoek, specifiek naar "Research through Design". Ik wil een bijdrage leveren aan de manier waarop dergelijk onderzoek (meer) kennis kan opleveren die bruikbaar is voor de ontwerppraktijk, in de spagaat die binnen dit onderzoek bestaat tussen praktische toepassing en opleveren van kennis. Ik zal hierbij onderzoeksprojecten van (Nederlandse) hogescholen en universiteiten gaan onderzoeken. Het eigene van Research through Design is dat ontwerpen en het maken als cruciaal wordt gezien binnen dit type onderzoek. Hierbij moet het dus ook gaan om de ontwerper en de maker. En dat geldt dan ook voor mijn onderzoek hiernaar. Binnen de werkplaats wil ik ten eerste mijn eigen rol als maker verkennen. En dan vooral: hoe blijf je in het moment van maken? Waar het nog even in het onnutte zit, zonder te hoeven expliciteren, zonder dat het perse iets moet worden. Hoe kan muzisch onderzoek mijn onderzoek verrijken? Kan ik muzische werkvormen toepassen tijdens mijn onderzoek, dus in contact met de onderzoeksprojecten waar ik onderzoek naar doe? Kan ik daarbij verbinding maken met het ontwerpend onderzoek (en dus onderzoekers) binnen de kunsten?
Naam
Voornaam
Middennaam
Voorvoegsel
Achternaam
Links
Twitter
LinkedIn
Facebook
Website
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Media
Gekoppelde media
foto marieke 2017.JPG
voeg een mediabestand toe
Persoon
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren