Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p class="western"><strong><span>We bevinden ons in 'krachtenvelden'.</span></strong></p> <p class="western"><span>Bart van Rosmalen over zijn<span> </span></span>‘<span>Tristanmoment’:</span></p> <blockquote> <p class="western"><span>En tussendoor schreeuwt hij waar het in deze muziek om te doen is. Ervaar ik<span> </span></span><em><span>de kracht<span> </span></span></em><span>van het motief van de cello in de openingsmaten? Voel ik<span> </span></span><em><span>de stuwing<span> </span></span></em><span>in het ritme? Voel ik hoe<span> </span></span><em><span>de dwingende samenklank<span> </span></span></em><span>ontstaat doordat de vier lijnen van de strijkers om elkaar en door elkaar heen</span><em><span><span> </span>draaien</span></em><span>? We verliezen elk besef van tijd en plaats, en laten ons meevoeren door de extase en de bezetenheid van het stuk.</span></p> </blockquote> <p class="western"><em><span>Muzische Professionalisering<span> </span></span></em><span>p. 10, mijn cursivering</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><span>- - -</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em><span>Ik ben, jij bent in de onafzienbare stroom der dingen slechts een gunstig aangrijpingspunt om op te spatten. Draal niet, wordt je nauwkeurig bewust van deze angstwekkende positie (...)</span></em></p> <p class="western"><span>George Bataille,<span> </span></span><em><span>De Innerlijke Ervaring,<span> </span></span></em><span>p. 128</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><span>- - -</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em><span>(...) de Ander is altijd dichter bij God dan ik (...)</span></em></p> <p class="western"><span>Emmanuel Levinas, geciteerd in Maurice Blanchot, De Onuitsprekelijke Gemeenschap, p. 56</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western">- - -</p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em>At the still point of the turning world. Neither flesh nor fleshless;</em><br /><em>Neither from nor towards; at the still point, there the dance is,</em><br /><em>But neither arrest nor movement. And do not call it fixity,</em><br /><em>Where past and future are gathered. Neither movement from nor towards,</em><br /><em>Neither ascent nor decline. Except for the point, the still point,</em><br /><em>There would be no dance, and there is only dance.</em><br />- T.S. Eliot</p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em><span><span><span><span>Op het roerloze punt van de wentelende wereld. Vlees noch vleesloos;</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br /></span></span></span></span><em><span><span><span><span>Van noch naar; op het roerloze punt, daar is de dans,</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br /></span></span></span></span><em><span><span><span><span>Maar rust noch beweging. En noem het geen verstarring,</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br /></span></span></span></span><em><span><span><span><span>Waar verleden en toekomst verenigd zijn. Beweging van noch naar,</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br /></span></span></span></span><em><span><span><span><span>Stijgen nog dalen. Indien het punt er niet was, het roerloze punt,</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br /></span></span></span></span><em><span><span><span><span>Zou er geen dans zijn, en er is enkel dans.</span></span></span></span></em><span><span><span><span><br />- vert: Herman Servotte</span></span></span></span></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><span><span><span><span>- - -</span></span></span></span></p> <p class="western"> </p> <p class="western">Citaat uit een discussie over de 'waarheid' van magische praktijken.</p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em>Thus, we might say, shamans might be liars, but menstruation and double-headed serpents are not without a decidedly nasty potential.</em></p> <p class="western"> </p> <p class="western">Michael Taussig<em>, Viscerality, Faith, and Scepticism. Another Theory of Magic.<span> </span></em>(draft) p. 34</p> <p class="western"> </p> <p class="western"> - - -</p> <p class="western"> </p> <p class="western"><strong><span>Vrouw in een krachtenveld.</span></strong></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><!-- z-media 7220 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><span><em>Caroline</em>, Alberto Giacometti</span></p> <p class="western"> </p> <p class="western">- - -</p> <p class="western"> </p> <p class="western"><strong>Kader - Ruimte: plek waar iets kan gebeuren</strong></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><!-- z-media 7221 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></p> <p class="western"> </p> <p class="western"><em>La Rencontre,</em><span> </span>Diego Giacometti</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren