Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Terugkoppeling zoals gestuurd naar kennis-maak tafel
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>We hebben de vijf vragen die we de eerste bijeenkomst hadden geformuleerd verder uitgewerkt.</p> <div>Ik merkte dat ik het moeilijker vond om duidelijke focus te houden en wist soms niet waar we op koersten. Toch heb ik het idee dat dit een waardevolle bijeenkomst was waarbij we erg tot te kern kwamen van het type onderzoek is dat we doen en hoe musework daar aansluiting op kan vinden. Laten we zeggen: even ploeteren om helderheid te vinden!</div> <div>----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</div> <div><strong>Korte samenvatting:</strong></div> <div>-Het gesprek ging over de ‘fysieke werkplaatsen’ (daar waar mensen bij elkaar komen) en de relatie tot de digitale werkplaats (musework). </div> <div>-We spraken over de manier waarop onderzoek is ingericht en dat deze werkwijze nog niet duidelijk terug te vinden is op musework. (Research Practice Partnership en het kwadrant) @lenno en @paul ik heb hier dus nu even geen goed stuk tekst over maar we praten jullie graag bij volgende keer :)</div> <div>-Ik heb de opzet voor de verbouwing van Musework laten zien, hoe de nieuwe digitale werkplaats er uit kan komen te zien.</div> <div>-we kwamen erachter dat er een ‘middenlaag’ ontbreekt. We hebben grote lijnen en kleine verzamelingen, maar geen tussentijdse conclusies oid.</div> <div> <div>----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</div> </div> <div><strong>De 5 vragen:</strong></div> <div>In vogelvlucht de vragen en de voortgang:</div> <div><strong>1. Geven-teruggeven en het belang daarvan:</strong></div> <div>Hoe nodig je mensen uit om op musework te werken. Hoe zorg je voor een uitnodiging die ruimte maakt voor een ‘ik’ die een fijne plek vind om dingen te verzamelen, die vervolgens ook in die omgeving kijkt bij anderen ‘jij’ en misschien door musework wordt aangemoedigd ook samen iets te maken ‘wij’.</div> <div><strong>2. Welke kennis levert het platform op?</strong></div> <div>Deze wederkerigheid die ik net omschreef staat in relatie tot welke kennis musework oplevert. Er is namelijk onder onderzoekers vaak een aantal thema’s te herkennen. Nu in de werkplaats muzisch onderzoek is dat bijvoorbeeld: ‘lichamelijke kennis’ of ‘verzamelen’. In gesprek kwamen we erop dat de werkplaatsbegeleiders en musework onderzoekers aan elkaar moeten koppelen. Nu werpen we onderzoekers een beetje terug op hun eigen verzameling maar het samen werken aan een stukje tekst of een beeld waarin een gedeeld thema wordt onderzocht brengt een stuk meer in beweging, daarbij wordt de manier van communiceren waarschijnlijk ook rijker. De kennis hangt dus samen met thema’s die worden onderzocht, hierin is het idee dat musework wel regie gaat voeren om een wildgroei aan thema’s te voorkomen.</div> <div>Sateprikkers (tussentijdse conclusies):</div> <div>Door onderzoekers te koppelen en stukjes onderzoek samen te pakken ontstaan er (hopelijk) kleine heldere stukjes onderzoek waarin kleine conclusies worden getrokken over een bepaald thema. Dit idee hebben we zolang even ‘sateprikkers’ genoemd. Er worden losse dingen bijelkaar gepakt en tot ‘iets’ gemaakt.</div> <div><strong>3. Hoe ziet de ideale samenstelling van onze groep eruit:</strong></div> <div>Praktisch gezien zou iemand met een journalistieke blik erg handig zijn om mee te kijken naar de taal die we hanteren op musework.</div> <div>Op meer symbolisch niveau is het interessant om onze tafel te zien als een onderzoekende groep, een betrokken groep waarin ieder zijn/haar eigen rol vervult en elk op eigen wijze aansluit bij het het ‘kennis-maken’ als een onderdeel van onderwijs en onderzoek. In de uitwerking zou ik het heel tof vinden om met ons groepje samen te werken aan stukjes tekst of andere media om over dit proces te vertellen. </div> <div><strong>4. Hoe draagt het maken van een verzameling bij aan goed werk?</strong></div> <div>We kwamen er achter dat deze vraag niet echt goed geformuleerd is. Het verzameling is niet iets dat bijdraagt aan goed werk, het verzamelen is een start om een fascinatie of een vraag vorm te geven. Vanuit een verzameling kan je een thema concluderen en daar verder muzisch onderzoek naar doen.</div> <div><strong>5. Is er kennis over leeromgevingen vanuit HKU?</strong></div> <div>Deze vraag vonden we ook interessant omdat het idee van een leeromgeving per situatie verschillend is en niet echt duidelijk geformuleerd. We kwamen eigenlijk terug bij vraag 1 omdat het gaat om het innemen van een plek door iemand(en) en of dat een leeromgeving is is nog niet direct relevant.</div> <div> <div>----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</div> </div> <div><strong>Volgende keer</strong></div> <div>Ik wil graag gaan focussen op de eerste 3 vragen, ik ga komende tijd proberen deze opnieuw te formuleren. Ik probeerde dit net in de gauwigheid maar dat lukt nog niet 1,2,3.</div> <div>Voor volgende keer lijkt het me heel leuk om samen in het maken te komen. Waar ik aan denk dan is:</div> <div>-formuleren van hoofdthema’s</div> <div>-welke rol hebben wij en hoe kunnen wij als groep iets maken over dit proces</div> <div>-hoe zou het idee van de sateprikker daadwerkelijk vorm kunnen krijgen op musework?</div> <div>-WAAR ZOUDEN JULLIE AAN WILLEN WERKEN? Mochten jullie kennissen/collegas etc. op het ook hebben die het leuk vinden aan te sluiten dan hoor ik dat graag!😃 </div> <div> <div>----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</div> </div> <div><br /> <div> <div class="ApplePlainTextBody">Niek Pronk • Lectoraat Kunst & Professionalisering • HKU • Nieuwekade 1 • drie dagen per week aanwezig <span>•</span><span> <a class="" href="http://www.musework.nl/">www.musework.nl</a></span><br /><br /><br /></div> </div> </div>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
IMG_8596.JPG
IMG_8593.JPG
IMG_8594.JPG
IMG_8597.JPG
IMG_8595.JPG
IMG_8598.JPG
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren