Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Op 26 maart 2019 geef ik een gastles bij de Master Begeleidingskunde aan de Hogeschool Rotterdam. Ik werk met de vraag: Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<div class="page" title="Page 1"> <div class="section"> <div class="layoutArea"> <div class="column"> <p><span>Integer improviseren</span></p> <p><span>Over schuld, systeem en schoonheid in begeleidingscontexten</span></p> <p><span>“Jouw dans confronteert mij met de beperkingen van mijn lichaam.”<br />Het raakt me diep. Ik heb geen woorden. Sta op, ga op mijn knieën en maak een diepe buiging.</span></p> <p><span>Wat vraagt het als begeleider om jezelf op het spel te zetten? Wat vraagt het van een groep om hetzelfde te doen? Welke voorwaarden gelden hier? En hoe maken we daarover afspraken als niemand precies weet wat er gebeurt als we ons gezamenlijk op het spel zetten?</span></p> <p><span>Ik ben gefascineerd door het thema van jezelf op het spel zetten. Ik omschreef het eerder als moment dat je in de coulissen van het theater staat en dat je net voordat je op moet wordt overvallen door een sensatie die zegt: ‘ik moet het podium op, dit is wat ik te doen heb’. En tegelijkertijd zegt je hele lijf: ‘maar ik wil hier weg’. Een moment van totale tegenstrijdigheid die je in je lijf voelt. Deze momenten zijn voor mij gekoppeld aan verandering en transformatie. Wat je ook doet in deze momenten: het podium toch opgaan of juist beslissen weg te gaan, het heeft transformerende kracht. Het vraagt moedig handelen en integer improviseren. Het probleem echter is dat we in georganiseerde verbanden (en vaak ook in persoonlijke situaties) deze momenten zoveel mogelijk weg organiseren. Het is namelijk een moeilijk gebied om in te zijn. Het is ongelooflijk spannend en roept heftige emoties, ongemak en schuring op.</span></p> <p><span>Lees verder in de bijlage.</span></p> <p> </p> </div> </div> </div> </div>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
Integer improviseren.pdf
voeg een mediabestand toe
Blogpost
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren