Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Mijn verslag van de sessie met Movisie. Mijn inzicht uit het waarnemen en tekenen van dit gebeuren is dat een collectief met toenemende gedeelde rijkheid een tekst kan lezen, maar dat de gezamenlijk opgebrachte aandacht net als een broos membraan zorg om zijn draag- en veerkracht vraagt.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p class="p1">Toen ik arriveerde was men al ingestapt. Naar verluidt door een doek waarachter de tekst en een beeld wachtte. Bart, gescheiden van de anderen door een dunne wand, tokkelde op zijn cello. Men was al ernstig aan het lezen toen ik ging zitten. Om toch maar ergens te beginnen pakte ik mijn schetsboek en potlood. Het gewicht van hun concentratie leunde op mijn hand. Het getokkel van de cello stelde me gerust. Kras eens wat.</p> <p class="p1">Later kwamen er geluiden en woorden bij die uitdrukking gaven aan wat het grafiet ook op het spoor aan het komen was. Er kwam zoveel tot klinken dat het amper bij te houden was voor mijn trage gekras. Er speelde zich zoveel af op het canvas van de werkvorm… vlak, vel, doek, tafelblad, …membraan… (Dat woord kwam al een dag te vroeg bleek later.) In plaats van vast te leggen wat er gebeurde, leek het mij nu interessant om te verbeelden tegen welk <em>vlak</em> het zich afspeelde.</p> <p class="p2"> Dit is hoe de reeks momenten verscheen voor mij:</p> <p class="p2"> </p> <p class="p1"><em>Door het </em><span class="s1"><em>doek</em></span><em> instappen en de tekst en een beeld ter hand nemen</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10521 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>De nog </em><span class="s1"><em>rasa tabula</em></span><em> waaraan men intens aan het lezen was</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10522 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>Jezelf tijdens het voorlezen op de </em><span class="s1"><em>kaart</em></span><em> zetten</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10523 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>Het </em><span class="s1"><em>projectiescherm</em></span><em> van beelden die opgeroepen werden door de tekst</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10524 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>Het </em><span class="s1"><em>membraan</em></span><em> van ons samen werken dat het gewicht van onze inbreng verduurt, uithoudt en draagt</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10525 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>Dat dan juist even in tweetallen werken een </em><span class="s1"><em>springplank</em></span><em> naar vervolg helpt creëren</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10526 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"><em>De verrijkte </em><span class="s1"><em>tekst</em></span><em> na meerstemmig te hebben gelezen</em></p> <p class="p1"><em><!-- z-media 10527 {"align":"block","size":"middle","crop":false,"link":false,"link_url":""} --></em></p> <p class="p1"> </p> <p class="p1"><em> </em></p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
initieel getokkel bij meerstemmig lezen
1doek.jpeg
2tabularasa.jpeg
3landkaart.jpeg
4projectiescherm.jpeg
5membraan.jpeg
6springplank.jpeg
7verrijkte_tekst.jpeg
voeg een mediabestand toe
Reflectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren