Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
In de werkplaats 19/20 wil ik spelen met het begrip kwaliteit. Het is een woord dat mij fascineert. Als je er te veel naar streeft belemmert het en kom je in de hoek van perfectionisme terecht. Maar laat het zich bijvoorbeeld in de kunst zien dan worden we gegrepen. In het onderwijs is er sprake van een spagaat. Leerkrachten, schoolleiders en besturen willen allemaal goed onderwijs voor hun leerlingen. De waan van de dag legt echter stevig beslag op het proces dat nodig is om tot die kwaliteit te komen, terwijl een doorleving en reflectie op het begrip de onderwijskwaliteit enorm zou kunnen verdiepen en verhogen.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Er zijn vier onderwerpen die ik in het licht van kwaliteit verder wil onderzoeken:</p> <ol> <li><em>De rol van goede voorbeelden en kaders om tot kwaliteit te komen<br /></em>Om kwaliteit te leveren heb je voorbeelden nodig of een proces waarin je uitgenodigd wordt verder dan de eigen kaders te kijken. Ik denk dat vergezichten en doelen stellen, doelen concreet maken, belangrijke stappen zijn op weg naar kwaliteit. Het lijkt me interessant om te onderzoeken hoe je dat proces van doelen formuleren op een speelse manier vorm kunt geven. Daarnaast denk ik dat kaders in de vorm van bv. een werkvorm bijdragen aan kwaliteit.</li> <li><em>Het gesprek over kwaliteit<br /></em>Wat kwaliteit is stellen we met elkaar vast. Hoe meer gezichtspunten hoe interessanter het onderzoek naar kwaliteit. Hoe geef ik die doorleving en reflectie op kwaliteit vorm? En hoe stellen we met elkaar vast wat we verstaan onder kwaliteit?</li> <li><em>De rol van spelen</em>.<br />Zodra het over kwaliteit gaat doet het goed/fout schema zijn intreden. Hoe dit paradigma te overstijgen en meer vanuit creatie en verwondering op zoek te gaan naar kwaliteit of het scheppen van kwaliteit? Meer concreet: Hoe kan speelse creatie/co-creatie de kwaliteit van het onderwijs verhogen?</li> <li><em>De verbinding met de binnenwereld<br /></em>Het uitvoerende werk, de methodes, de lessen geven het dagelijkse lesgeven richting. Als je op een meer creatieve manier gaat werken dan zet dat het 'ik' in beweging. Ik zou graag op een kwalitatieve manier met creatieve werkvormen taal willen geven aan de binnenwereld van professionals in het licht van de praktijk waarin mensen werkzaam zijn. </li> </ol> <p>Ik wil graag een vooronderzoek doen op twee scholen die ik op het moment begeleid. Het betreft een basisschool in Utrecht waar het team met elkaar betekenisvolle projecten ontwerpt die in maart/april 2019 zullen plaatvinden. En een middelbare school in Roermond waar het team voor eenzelfde opdracht staat alleen betreft het hier het vormgeven van 4 projectweken verspreid over het jaar. Ik wil werkvormen ontwerpen die de persoonlijke en professionele ontwikkeling zichtbaar maken en taal geven. En ik wil gesprekken en werkvormen over de kwaliteit van het projectontwerp vormgeven.</p> <p>De manieren van werken waar ik nu aan denk:</p> <ul> <li>creatieve werkvormen die in fases zijn opgebouwd, om het proces van verschillende kanten te kunnen bekijken, er verdieping ontstaat en de deelnemers tot inzichten kunnen komen.</li> <li>Gespreksvormen om het (meta) gesprek over kwaliteit te voeren. </li> <li>Al dit vooronderzoek wil ik uiteindelijk gebruiken bij het ontwerpen van twee studiereizen voor leerkrachten, schoolleiders, bestuursleden, leerplanontwikkelaars, beleidsmakers en onderwijsinspecteurs naar Amerika.</li> </ul> <p>Tot slot wil ik bij het onderzoek passende literatuur zoeken, reflecteren in een logboek op de interventies die ik in de praktijk doe en voor de reizen wil ik een evaluatievorm ontwerpen waarmee ik ‘data’ verzamel over het effect van mijn aanpak.</p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
voeg een mediabestand toe
Item
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren