Vakomschrijving Artlab
Artistiek Laboratorium
Code: |
In te vullen door studieleiding |
Naam: |
Artistiek Laboratorium
|
Studiepunten: |
2 studiepunten |
Contacttijd: (= lestijd zonder voorbereiding ed.) |
12 uur |
Zelfstudie tijd: |
44 uur |
Voertaal: |
Nederlands |
Tijdvak v.d. module: |
Blok 2 |
Onderwijsvorm: (kiezen uit: groepsles, hoorcollege, individuele les, practicum, project, werkgroep, skillsblok, stage, etc.)
|
Laboratorium, workshop, publieke presentatie
|
Competenties: (conform studiegids!) |
Artistiek vermogen (1), Kunstpedagogisch en Didactisch vermogen (0,5), Vermogen tot Kritische Reflectie (0,5)
|
Leerdoelen: |
Na afloop van de module
artistiek Kent de student zijn inspiratiebronnen als professional in de kunsteducatie.
pedagogisch Is de student in staat zijn inspiratie bronnen met collega’s te delen, hier een gezamenlijke artistieke taal voor te vinden waarbij ieders expertise tot zijn recht komt, en deze gezamenlijk te verdiepen.
artistiek Is de student in staat om, op basis van de gezamenlijke inspiratiebronnen en met collega’s een interdisciplinair co-creatie proces te doorlopen uitmondend in een publieke presentatie.
reflectie Is de student in staat om de resonans van de presentatie op te halen en in tekst en beeld te reflecteren op proces en product binnen het kader van ‘Muzische Werkprocessen’
|
Werkvorm: (de concrete activiteiten die de student tijdens de les & zelfstudie uitvoert om de leerdoelen eigen te maken) |
• Lezen hoofdstuk 1 van promotie onderzoek Muzische Professionalisering door Bart van Rosmalen • Lab: het verkennen en delen van inspiratiebronnen volgens de Muzische werkwijze. • Het in teams verdiepen van bronnen aan de hand van zelf gekozen input door gast experts op het vlak van interdisciplinair werken in de kunsten en educatie. • Het in het lab doorlopen van een interdisciplinair muzisch werkproces uitmondend in een publieke presentatie • Het reflecteren in de web omgeving van Muzische Professionalisering, dwz aan de hand van een nieuwe inspiratiebron. |
Eindproduct: (presentatie, ontwerp, verslag, opname, advies, etc.) |
Tekstuele en beeld-reflectie op de website van Muzische Professionalisering. Aantal woorden: n.t.b. |
Beoordelingscriteria: |
Artistiek Vermogen: De student kent zijn inspiratie bronnen als professional in de kunsteducatie. De student is in staat om op basis van zijn inspiratiebronnen en in samenwerking met zijn medestudenten een muzisch werkproces te doorlopen dat uitmondt in een publieke presentatie die getuigt van professionaliteit en verdiepend artistiek onderzoek
Kunstpedagogisch/Didactisch vermogen: De student is in staat zijn inspiratie bronnen met collega’s te delen, hier een gezamenlijke artistieke taal voor te vinden waarbij ieders expertise tot zijn recht komt, en deze gezamenlijk te verdiepen.
Vermogen tot Kritische Reflectie: De student is in staat om de resonance van de presentatie op te halen en in tekst en beeld te reflecteren op proces en product binnen het kader van ‘Muzische Werkprocessen’
|
Ingangseisen module: |
geen |
Toetsvorm: |
. Post op website, in tekst en beeld (summatief)
|
Beoordeling door: |
Bart van Rosmalen |
Resultaatschaal: |
Behaald/niet behaald |
Cesuur: |
5,5 |
Aantal tentamengelegenheden: |
2 |
Blokken tentamengelegenheden: |
Einde blok 2, herkansing einde blok 3 |