welke behoefte er is?
Op deze eerste middag voor tutoren staan we stil bij eigen ervaringen en de vragen die er zijn. Aanwezig waren: Marloes Hendriks, Ingrid Goovaers, Elze Struijk. Inge Raadschelders, Christel van Romunde, Petra Conrad, Claudia van den Hoeven en Suzanne.
Met het delen van onze bronnen en deze te combineren met de vragen komen we uit op een aantal thema's voor de tutorleergang.
Er zijn vier peilers:
Wie ben ik? met mijn eigen levensverhaal en -ervaring, mijn eigen bronnen en persoonlijke effectiviteit.
Wie ben ik als tutor? Raken, stilstaan, verbinden en begrenzen in contact met de student, hoe studeert een mens, reflecteren, synchroniciteit, gesprekstechnieken en coachvaardigheden, ADD/ASS
Wie zijn wij als groep? Wat is er nodig over 10 jaar in kunstonderwijs als tutor? Wat voor type
Hoe bewegen wij in binnen de HKU: zowel in het politieke spel (Schools, directie etc) als functioneel (met decanaat, sec, examencommissie etc)