Hoe kan ik mijn kennis en ‘kunnis’ als maker, als musicus, meenemen en inzetten in mijn interim & advieswerk in andere, niet-muzikale contexten? En wat brengt dat daar?
Dit is mijn hoofdvraag die ik wil onderzoeken in de Werkplaats muzisch onderzoek. Deze vraag is ontstaan uit mijn professionele pad tot nu toe, dat zich laat samenvatten als: Ik ben fluitist en werk als interim manager in de publieke sector. Say whaaaat?
De opmaat hiervoor bestond uit mijn studies fluit aan het conservatorium, en Duitse taal- en letterkunde en European Studies aan de universiteit.
Mijn loopbaan daarna ben ik begonnen als klassiek musicus en muziekdocent, heb daarna jaren (aan internationalisering) in en met het onderwijs gewerkt en werk nu als interim manager in de publieke sector. Ik ben daarnaast altijd blijven spelen, muziek maken, in wisselende ensembles en ik speel de laatste jaren bij het Bach Ensemble Amsterdam.
In mijn huidige werkomgeving spelen protocol, wetgeving, het controleerbare, het cerebrale, het beredeneerde en het intelligente een stevige rol. Al die zaken maken de omgeving. Als interim projectleider/ adviseur en maker loop ik daartussen en denk: Dat kán niet het hele verhaal zijn. Wat kan ik daar als maker aan toevoegen en hoe doe ik dat?
naam: | Suzan van Dieren |
email: | suzan_van_dieren@hotmail.com |