Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Ik bracht een werkvorm in: een schrijfopdracht rondom de vraag "waar komt bij jou de muziek (of de kunst) vandaan? Dit leidde ik in met een reeks associaties, die vanochtend begonnen met het intypen van een verkeerde datum. Het bracht me bij "de doos" waarop mijn moeder een opdracht achterliet, de hergebruikte doos waar bijna symbolisch "stereo" op gedrukt staat. In de doos, die ik vond op de zolder van mijn verstorven ouderlijk huis, zitten ruim 300 brieven, geschreven door mijn ouders, aan elkaar, in hun 'verkeringsjaren' 1946-1948. Ik las ze en kreeg er een historie bij, mijn geschiedenis veranderde door de verhalen die ik las. Het sterkte me in de gedachte dat de musicus een verhalenmaker, verhalen verteller is. En dat die musicus (in wording) er baat bij heeft om in contact te komen met de eigen verhalen, de eigen biografie. Met mijn ICAN peers, onder leiding van Bart van Rosmalen, mocht ik een werkvorm uitproberen en napraten over de werking ervan.
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>We deden deze werkvorm:</p> <ul> <li>Free-writing 5 minuten over: ‘waar komt bij jou de muziek vandaan’.</li> <li>Na het signaal, gebruik je 2 minuten om dat verhaal in 5 zinnen samen te vatten.</li> <li>Je deelt jouw 5 zinnen-verhaal met de groep.</li> <li>Na alle bijdragen associeer je op: ‘wat roept het op’, wat neem je mee? Hierover schrijf je weer een paar minuten.</li> </ul> <p><span style="font-weight:400; ">De opdracht aan studenten luidt vervolgens: maak, op basis van wat je vasthoudt na deze les, deze week een nieuw (stukje) werk dat je kunt delen in de volgende les. </span></p> <p><span style="font-weight:400; "><strong>Wat er terug kwam op de vraag: "wat is de werking van mijn werk(vorm)?"</strong><br /></span></p> <p><span style="font-weight:400; "></span></p> <p style="font-weight:400; "><strong>FEEDBACK – wat is de werking?</strong></p> <p style="font-weight:400; ">Ongecontroleerde schrijven iets anders dan gewenst</p> <p style="font-weight:400; ">Conclusie is weer anders – schoenendoos – graven in een doos</p> <p style="font-weight:400; ">Doos is ook een soort herbarium – zit in je hoofd</p> <p style="font-weight:400; "> </p> <p style="font-weight:400; ">Free-writing - loskomen en samenvatten</p> <p style="font-weight:400; ">Verhalen van anderen interessanter dan eigen verhaal – ik zou daar graag iets mee doen</p> <p style="font-weight:400; ">Persoonlijke verhaal – ik kom er achter wat muziek voor mij is – spirituele kracht graag doorgeven.</p> <p style="font-weight:400; ">Het geeft mij grond – achtergrond-ondergrond – zelf op de voorgrond treed – thuis voelen bij mezelf</p> <p style="font-weight:400; ">Hey dit werkt dus! Meteen omzetten – reflectie- langste van stof – bondigheid – verrassend.</p> <p style="font-weight:400; "> </p> <p style="font-weight:400; ">Mijn eigen verhaal zo vanzelfsprekend – bijna moeite om er iets van te bakken. Zou zo kunnen werken bij anderen. Compacte – moeite mee. Free-writing geeft stress. Iedereen laten schrijven</p> <p style="font-weight:400; "> </p> <p style="font-weight:400; ">Enorme vrijheid in een kunstvorm waartoe je je niet professioneel hoeft te verhouden.</p> <p style="font-weight:400; ">Niet de eerste keer – verhaal maken is nu meer bekend – bewuster geworden van het belang van het verhaal – door elkaars verhaal te horen – gemeenschappelijkheid – geruststellend</p> <p style="font-weight:400; "> </p> <p style="font-weight:400; "><strong>Op de vraag: IS DIT WAT WE DOEN ONDERZOEK? kwamen de volgende gedachtes:</strong></p> <p style="font-weight:400; ">Zelfonderzoek – biografisch onderzoek</p> <p style="font-weight:400; ">Moeten we niet af en toe biografisch onderzoek doen?</p> <p style="font-weight:400; ">Methodisch gezien wordt dat ingewikkeld.</p> <ul> <li>Exemplarische verhalen – niet particulier</li> <li>Kunst koppeling</li> <li>Ontwerponderzoek – het werk onderzoeken en bijstellen</li> </ul>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
"de doos"
voeg een mediabestand toe
Item collectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren