Annuleren
Bewaren
Publicatie
English
Nederlands
Gepubliceerd in
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Titel (ar)
Subtitel (ar)
Inleiding (ar)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (de)
Subtitel (de)
Inleiding (de)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (en)
Subtitel (en)
Inleiding (en)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (es)
Subtitel (es)
Inleiding (es)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (et)
Subtitel (et)
Inleiding (et)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (fr)
Subtitel (fr)
Inleiding (fr)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (nl)
Subtitel (nl)
Inleiding (nl)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (pl)
Subtitel (pl)
Inleiding (pl)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (ru)
Subtitel (ru)
Inleiding (ru)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (tr)
Subtitel (tr)
Inleiding (tr)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
Titel (zh)
Subtitel (zh)
Inleiding (zh)
Muziek doet iets. Raakt, roert of mist de juiste snaar. Klanken openen, kleuren en prikkelen. Overprikkelen. In het werk maken we contact stellen ons open hebben we kleur, raken we de juiste toon. Maar kunnen, mogen we dan ook andere klanken de het gesproken woord toelaten om werkelijk iets toe te voegen aan het gesprek dat we voeren? In welke mate en op welke manier kan het spelen met een contrabas wezenlijk bijdragen aan een betere dialoog?
العربية
Deutsch
English
Español
Eesti
Français
Nederlands
Polski
Русский
Türkçe
中文
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
<p>Als je wilt dat dingen straks beter gaan, fijner zijn mooier voelen dan nu, dan heb je de verantwoordelijk om daar zelf aan mee te ontwerpen. Vanuit dat gevoel help ik teams in scholen en andere organisaties met het concreet maken van ambities. Veel organisaties waar ik mee werk kampen met vraagstukken die complex zijn, met een overdaad aan afhankelijkheden, meningen, belangen en open eindjes. De zogenaamde <em>wicked problems</em>. Dat doe ik vanuit een eigen bedrijf, dat ik samen met mijn compagnon Keimpe de Heer heb opgericht. Wij bedenken en begeleiden ontwerpgerichte innovatieprogramma's.</p> <p>Wij zijn PerfectStorm. In die naam ligt de overtuiging dat als de omstandigheden optimaal zijn, er grootse dingen kunnen gebeuren. Onze aanpak is erop gericht samen met de betrokken mensen die optimale setting te creëren. Design Thinking is onze onderlegger, maar we werken niet volgens blauwdrukken of vastomlijnde processen. We proberen juist de teams in een open en creatieve stand te krijgen om van daaruit gedegen en duurzame ideeën te vertalen naar concrete oplossingen met impact. We maken gebruik van invloeden (en mensen) uit de kunst, wetenschap, media en technologie. Zo leren we teams hun vraagstukken meer perspectieven en frames te geven en op andere manieren te benaderen. Zo zijn ze in staat zelf creatiever te worden en ruimte te geven aan het onderzoekende, ontwerpende maakproces. We noemen dat Design <em>Your</em> Thinking.</p> <p>We zoeken steeds weer nieuwe invalshoeken en werkvormen. Zo zijn we al eerder gestart met het inzetten van visual designers om ideeën tastbaar te maken, maar sinds een tijdje gebruik ik daarbij ook de contrabas en met enige regelmaat lezen we gedichten voor tijdens ontwerpsessies. </p> <p>Mijn onderzoeksvraag voor deze werkplaats gaat over verschillende manieren om met muziek in het algemeen en mijn contrabas in het bijzonder het ontwerpdenken van teams te beïnvloeden. Wat doet de muziek? Welke impact mag je verwachten van de muzikale ondersteuning? Welke manieren werken en in welke situatie is dat dan zo? Kan je daarbij bewust aansturen op een bepaald effect? Kortom, ik wil bewuster mijn contrabas toelaten in mijn werk en me daar zekerder bij voelen. </p> <h2>Aanpak </h2> <p>Door muziek op verschillende manieren een plek te geven in opdrachten. We werken regelmatig met teams die een urgent probleem hebben, of juist weerstand voelen tegen de verandering die we aan het ontwerpen zijn. In hoeverre zijn deze teams in staat door muziek andere perspectieven te gaan zien?</p> <h4>Muziek als begeleiding</h4> <p>We werken met de contemplatieve dialoog. Muziek omlijst het in stilte werken aan de vraag 'wat klinkt na'. Hoe kunnen we de mindset van de deelnemers werkelijk beïnvloeden om te komen tot een diepere laag in de opbrengsten van de deelnemers?</p> <h4>Muziek als reflectie</h4> <p>Hoe kunnen we door reflectie in short pieces mensen een vorm geven om opbrengsten te onthouden, omarmen of begrijpen?</p> <h4>Muziek als storytelling</h4> <p>Als begeleider van teams neem je vaak het woord. Hoe kunnen we door muziek te maken tijdens het vertellen van een verhaal of het teruggeven van een reflectie het gesproken woord meer open krijgen? </p> <p> </p> <p> </p> <p> </p>
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Mediabestand toevoegen aan pagina
Gekoppelde media
foto musisch werk
voeg een mediabestand toe
Item collectie
Bewaren
Bewaren en bekijken
Verwijderen
Bewaren