De sleutel

• Een vlam aanwakkeren, DOEN!

Vertellen: gedeelde waarden. Spelen: in de gezamenlijke beleving wordt een gemeenschappelijke waarheid ervaren. Maken: lichamelijke betrokkenheid. Delen: overstijgt de individuele afgeslotenheid.

•" Daarmee schept het muzische tijdelijk een eigen wereld met eigen spelregels." Deze passage omschrijft hoe ik creëer & hoe ik doorgeef. Verzamelend omring ik mij om te creëren en daarna te delen. De leerlingen stappen in een andere werkelijkheid binnen de echte werkelijk waarin zij samen hun eigen werkelijkheid creëren. De grenzen van een klaslokaal of plek te laten verdwijnen.

• In fases kwamen de bronnen bij mij omhoog als tiener met het verzamelen van de Wereldwijzer (die ik nog altijd heb) en het verwerken daarvan in het vak geschiedenis verslag "Goden en mythen uit de antieke wereld". Als kunstacademie student als twintiger met het boek bij kunstgeschiedenis Hall's Iconografisch handboek tot de expositie in het Groninger Museum en de catalogus "Femme Fatale.

Regelmatig legde ik ook de link naar het onderzoek wat ik doe voor project 1 naar Björk. Maar ook naar mensen in mijn omgeving van docenten tot documentaire makers. 

De foto behoort tot de samenwerking die ik aanging met actrice Elise Fernandez voor onze Performance "The door is open". De foto is genomen op 5 januari 2015 hier legde wij de eerste connectie tussen onze disciplines die later in het project totaal vermengd waren hokje actrice en illustrator bestonden niet meer. Tijdens het lezen dacht ik regelmatig aan dit moment terug.

 

Reacties