Wall of Wonder-verleden

Vorm een groep van zes personen en vorm daarbinnen duo’s

 1. Schrijft in stilte over de volgende vragen (gebruik hiervoor het kader hieronder)

Denk aan vroeger. Wie of wat heeft enorme (positieve) invloed op je gehad

op school, in je studie, je werk (…welke docent, mentor, coach, welke

gebeurtenis…wat is er gezegd, gedaan, gebeurd, wanneer was dat, wat deed

het met je, wat doorbrak het…)?

[10 min]

2. Vertel in duo’s elkaar over je verhalen. De luisteraar helpt de verteller om tot de kern te komen, door vragen te stellen, niet te oordelen, geen mening te geven en geen oplossingen aan te dragen. Neem ieder 10 minuten de tijd als verteller.

[2 x 10 min]

 3. Laat de dialoog op je inwerken en verzamel maximaal drie waardevolle ervaringen en/of gebeurtenissen uit het verleden op het gebied van leren en/of werken. Vang vervolgens elke ervaring/gebeurtenis in één woord of beeld en schrijf/teken elk woord of beeld op een memo-sticker.

[10 min]

4. Plak de memo’s op de Wall of Wonder onder het tijdvak ‘verleden’. Neem vervolgens even de tijd om elkaars memo’s te lezen

[10 min] 

5. Vorm een groep van zes personen. Vertel om beurten wat je aansprak in het verhaal dat je gesprekspartner in het tweegesprek hield. Vertel ook waarom het je aansprak, wat het met je deed, welke vragen het opwierp ….

De luisteraars helpen de verteller tot de kern te komen door vragen te stellen, niet te oordelen, geen mening te geven en geen oplossingen aan te dragen. Neem per persoon ongeveer 5 minuten

[30 min.]

De ervaringen worden plenair nabesproken

[10 min]

Reacties