Samengesteld Gedicht
Met individuele input van verschillende groepsleden maak je een samengesteld, eigen, gedicht. De individuele gedichten deel je vervolgens weer met de groep.
Beginnen zonder te spreken
De docenten van de Docent Theater opleiding organiseren met elkaar bijeenkomsten over vernieuwing van het curriculum. Er ontstaan ideeën om de bijeenkomsten op een nieuwe manier…
Zelfportretten
Teken een zelfportretje en schrijf wat spelen voor je is.
Collective Reading
Werk aan je eigen innovatievraag. En laat je inspireren door het samen lezen en bespreken van een tekst.
Associatief Schrijven
Deze methode voor schrijven is ontstaan in de afgelopen paar jaar en heb ik concreet gemaakt in de afgelopen maanden. Het is een manier van schrijven die mij materiaal oplevert…
Muzisch Gluren
Zonder oordeel kijken naar dingen die gebeuren, dingen waarover je je verbaast, verwondert of boos maakt gewoon laten zien en er juist het licht op werpen. Muzisch gluren haalt de…
Artistic resonance
Artistic resonance kan ingezet worden bij groepen met een artistieke en creatieve achtergrond om juist die kant te laten klinken en zien in plaats van het normale gesprek te…
Eerst spelen, dan spreken
'Eerst spelen, dan spreken' kan ingezet worden bij groepen die erg resultaatgericht zijn. Deze werkingsvorm leert hen weer te concentreren op ontvankelijkheid en het zich open…
Practice Imagination
of: het verhaal achter een verhaal. Een workshop voor de uitvoerend musicus waarin hij/zij het verschil ervaart tussen: spelen vanuit de muziek en spelen van de muziek op basis…
Muzische Reflectie
Muzische Reflectie is eerder associatief inhoudelijk verdiepend dan analyserend ontrafelend. Het is gericht op delen van inspiratie en content rondom de vragen die we agenderen.
Vergeet jezelf niet als bron
Krantenmeppertje is een manier om elkaar te leren kennen. Maar het kan ook anders. Met 'Vergeet jezelf niet als bron' leert een groep elkaar in korte tijd op een mooie manier…