maken en makerschap voor mij als docent en/of studieleider?
Vanaf oktober werken we in drie bijeenkomsten aan de relatie tussen maatschappelijke ontwikkelingen en ons eigen makerschap als docent en/of studieleider. We doen dit door het doen van maakonderzoek en het delen van onze eigen werk, maakprocessen en makerschap met als uiteindelijke doel om nieuwe verbindingen echt aan te durven gaan om wendbaar en toekomstbestendig onderwijs te maken waarin studenten zich kunnen ontwikkelen tot maatschappelijk relevante makers midden in de samenleving.
In nauwe samenwerking zullen het lectoraat Kunst en Professionalisering en post-doc onderzoeker Arja Veerman de sessies begeleiden ervoor zorgen dat de verschillende krachtige manieren van werken en van onderzoeken die de laatste jaren zijn ontwikkeld, in samenhang kunnen worden ingezet.
Connected Making I: Eigen Makerschap is onderdeel van een drieluik waarin we later ook verder werken aan hoe dit doorwerkt in de relatie tussen docent en student en wat dit betekent voor onderwijsinnovatie (Connected Making II: onderwijsinnovatie) en daarna (Connected Making III: samenwerking).
CM I Bijeenkomst 1
In deze eerste bijeenkomst gaan we van start met de Learning Community Connected Making . De eerste drie bijeenkomsten staan in het teken van eigen makerschap in relatie tot de…
CM I Bijeenkomst 2
In deze tweede bijeenkomst werken we door op een ieders leervraag door te maken. We werken met Werk in Opvoering waarin we werken aan ieders leervraag door gezamenlijk 'mee te…
CM I Bijeenkomst 3
Tijdens deze derde bijeenkomst van Connected Making werken we door met onze leervragen en schetsen we een perspectief voor de start van de tweede module Connected Making II…