'Andere' kennis aanboren
Is deel van: Wendingen
accent leggen op maken, belichamen, een plek geven. (dus fysiek en materieel bewustzijn vergroten)
Al die wendinegn hebben dus twee kanten. Ten eerste doorbreken ze de gewoonte. En zaaien dus ‘verwarring of hoe nu evrder. 2- is dat ze vaak andere vormen van kennis., bewust maken etc aanboren. Lichamelijk en fysiek . paar voorbeeldne geven zoalsd (maak iets- ook al is dat ook een eigen item, of laten we qanders gaan zitten, of voor de verandering aan staan. Of wat zie je. dus de zintuigen, de materialiteit, het fysieke aspect aanwakkeren. Dat is op zichzelf al een wending want gaan we uit het hoofd, komen we ineens in hart en handen terecht.
wat er dan gebeurt en waarom dat muzisch werk is
komt mens tevoorschijn.
Presentie, maar ook verwarring. Dus verhevigd bewust/ en ‘hoe nu verder’. waarom dat dus gemeenschap vormt. Precies die open ruimte om in te stappen.
(hier zit het linkje naar de pedagogie- en/of dus naar tegenkracht- tegenkracht en pedagogie komen ineens bij elkaar). en naar onderscheidend verbinden. Naar eigenheid en samenspel