Graag neem ik het ‘issue’ deskundigheidsbevordering’ van de docent mee naar het seminar.
Ik voel de volgende zaken ‘schuren’ en zou dus graag met die zaken (gebundeld?) aan de slag gaan.
‘opdracht van bovenaf’ versus ‘(nog) niet bestaande wens’ vanuit docenten voelbaar aan de ene kant
grote verschillen tussen ‘afdelingen’ (klassieke instrumenten, JP, Musician3.0, Historische instrumenten) en daarbinnen tussen de verschillende vakgroepen.
De weerstand tegen explosie van taal: (woorden als reflectie, competentie, format, formulieren-taal) versus de openheid tot gesprek en grote drive
Drive bij collega’s vanuit de liefde voor muziek en het instrument versus eindcompetenties, werkveld-voorspellingen, jaartaak-verplichtingen
‘geforceerd-heid’ van kringen ‘maken’ versus kringen die ontstaan vanuit ‘speelse situaties’
1 op 1 versus groepsles
Ik houd me het liefst bezig met het voeden en aanwakkeren van motivatie, speelsheid, passie onder collega’s.
Ontmoetingen (gesprekken, maar ook: samenspelen) maken een hoop los.