Bijdragen: Jochem Naafs

< Terug naar Jochem Naafs
  • Artikel

Sta me toe je mee te nemen

Jochem Naafs

Deze bijdrage gaat in op de rol van onderzoek in het kunstonderwijs. Datum: 09-16

  • Artikel

Poetic Feedback (ENG)

Jochem Naafs

Jochem Naafs introduces the idea of formative and affirmative feedback through writing poetry. He underlines the importance of commonality and performativity and stresses that…

  • Werkvorm

Associatief Schrijven

Deze methode voor schrijven is ontstaan in de afgelopen paar jaar en heb ik concreet gemaakt in de afgelopen maanden. Het is een manier van schrijven die mij materiaal oplevert…

  • Reflectie

waarde van poëzie als feedback

Er is een verschil tussen achteraf iets schrijven over een gebeurtenis en ter plekke schrijven tijdens de gebeurtenis. Onderzoeker Jochem Naaf (HKU theater) werd uitgedaagd…

  • Reflectie

Brood

Het boek "Brood" bestaat uit twee delen. In het eerste deel staat kennis over ingrediënten en brood in verschillende landen centraal. Het tweede deel bestaat uit recepten die je…

  • Reflectie

Cheap Lecture

Deze performance zag ik in Theater Kikker op 16 april 2011 en ik was er helemaal van ondersteboven. In plaats van de performance zal ik morgen "A Choreographer's Handbook" van…

  • Achteraf

Registratie

Het eerste deel van de registratie van mijn lecture performance Transforming Memories staat online. C-Dare, het Centrum voor Dansonderzoek van de Coventry University heeft deze op…

  • Achteraf

Powerpoint

De powerpoint die ik gebruikt heb is online te bekijken via de website van Facta: Onderzoek in onderwijs . Ook de andere powerpoints staan online: website Facta .

  • Achteraf

Reactie van Danai Fuengshunut

Danai Fuengshunut, hoofd Illustratie aan de Willem de Kooning Acadamie, schreef op zijn website Dailydanai een impressie van de dag . "After the guest-speakers we got some…

  • Evenement

Transforming Memories

These objects that I wanted to touch upon In my speech But I didn’t And now they are just laying here Supporting me Thank you for your collaboration My dear objects

  • Evenement

De rol van de docent bij onderzoek van studenten in hun artistieke praktijk

Een lezing over mijn ervaringen als onderzoeksbegeleider bij HKU Theater en ArtEZ Dans en over de scan onderzoek in onderwijs.

  • Evenement

Merging

Er zijn known unknowns en er zijn unknown unknowns. In Merging komen deze samen. Op basis van drie korte lecture performances start een dialoog waarin alle deelnemers een actieve…

  • Achteraf

Er zijn vijf gasten gearriveerd en het eten is warm

Om 18.11 uur vroeg ik me af of ik ergens vanavond kon voorlezen wat ik nu zou schrijven op basis van deze middag. Ik heb blijkbaar de neiging om daar iets over te zeggen. Ik had…

  • Achteraf

Hallo, wir müssen weiter

Hallo, wir müssen weiter. Hallo! Wir müssen weiter. Door. Door. Volleybal en Verhoeven. Cello en pistool. Als het niet zou moeten hoeven. Gaan we hier gewoon mee door. Hallo!

  • Achteraf

Associatieve reflectie op associatief schrijven

Een associatieve reflectie op associatief schrijven Afgelopen dinsdag heb ik 18 vierdejaars studenten van Theater & Educatie associatief laten schrijven over het kader van het…

  • Vooraf

Wie is eigenlijk mijn opdrachtgever?

Associatief schrijven over de opdracht Wie is eigenlijk mijn opdrachtgever? Ben ik dat zelf geweest? Tot op zekere hoogte wel. Ik heb naar aanleiding van de vraag van Bart zelf…

  • Achteraf

Delen van de opdracht

Wat is de balans tussen mijn eigen verantwoordelijkheid en richting en de rol die de opleiding als opdrachtgever van mijn onderzoek speelt? Dat was een van de onderwerpen die aan…

  • Achteraf

Merging in Maitland

Op de tweede dinsdag van oktober organiseer ik tijdens Maitland Late een nieuwe sessie van Merging. In deze sessie wil ik 12 praktijkonderzoekers/docenten en een aantal mensen die…

  • Artikel

This is an experiment

Jochem Naafs

"By writing I am researching. By writing I am searching. By writing I am finding. I am losing. I am getting lost. I am getting stuck. I am proceeding. I am figuring out. I am…