Marjolijn Zwakman
Ik ben performance kunstenaar met opleidingen aan Maastricht (theatraal performen) een master Sandberg/Rietveld autonome beeldende kunst en een master muziektheater Conservatorium…
Frank Evers
Vanuit ontwerpbureau PerfectStorm dat ik samen met Keimpe de Heer heb opgezet, werken we met scholen en organisaties aan complexe vraagstukken. We zetten ontwerpgerichte…
Bruno van den Elshout
Mijn naam is Bruno van den Elshout. Samen met Sanne en onze kinderen Lasse, Elin en Marinthe woon ik in de Haagse Bomenbuurt. Ik werk als kunstenaar en geef vorm aan kunst- en…
Peter Rombouts
Kernteam Musework | Medevormgever en onderzoeker in de Werkplaats Muzisch Onderzoek | Docent bij de Master Interior Architecture (MIA). Ik ben veranderkundig organisatie-adviseur…
Bart van Rosmalen
Mijn onderzoeksthema is Muzische Professionalisering. Daarover schreef ik bij de Universiteit voor Humanistiek een proefschrift dat ik op 6 januari 2016 heb verdedigd. Mijn…
Daan Andriessen
Lector Onderzoekend Vermogen aan de Hogeschool Utrecht. Ik ben altijd op zoek naar vormen van onderzoek waarmee we in de praktijk verschil kunnen maken. Daarom heb ik ook samen…
Ed de Jonge
Ik heb filosofie gestudeerd met als specialisatie ethiek en ben gepromoveerd in de sociale wetenschappen op een onderzoek naar de waardenbasis van professionaliteit en…
Mieke van Oorschot
Jinke Coenen
Door te werken tussen de kunsten en het onderwijs ervaar ik regelmatig de verschillende werkwijze. Het werken binnen een systeem of in de vrijheid van het mogen maken. Twee…
Suzan van Dieren
Hoe kan ik mijn kennis en ‘kunnis’ als maker, als musicus, meenemen en inzetten in mijn interim & advieswerk in andere, niet-muzikale contexten? En wat brengt dat daar? Dit is…
Kees Greven
Idwer Doosje
Wat doen onderwijsvernieuwers zodat hun vernieuwing verder reikt dan hun eigen project of lokaal, en dat dit ook breder wordt gedragen en geïmplementeerd? Deze vraag over de…
Carmen Bakker
Eerst zijn er indrukken, sferen, woorden of klanken, lijnen tussen toen en dan, ervaringen, vragen. Verbonden in het moment, ontstaat het; mijn lichaam neemt waar, en vertelt me…
Ruud Kaulingfreks
Mariska Knijnenburg
Mijn naam is Mariska Knijnenburg en ik ben een docent aan de Hogeschool Rotterdam en ik werk voor de opleiding Social Work. Tijdens mijn werk ligt mijn passie bij de creatieve…
Iris Heuvelink
Hoe kunnen we met creatief denken vastgelopen processen weer in beweging krijgen? Wat gebeurt er in de chemie tussen mensen? Hoe kan ik als organisator hier een positieve invloed…
Stijn Bollinger
Nieuwe paden zoeken, nieuwe vergezichten, ontdekken, verbazen en verwonderen. Dat zijn belangrijke drijfveren voor mij als persoon en als professional. Weten vind ik waardevol.
Anneke Reintjes
Ontwikkelaar , meedenker, meedoener bij Honours-onderwijs, Honours-trajecten en binnen Instituut Bewegingsstudies, Hogeschool Utrecht . Fascinatie : (persoonlijke) ontwikkeling en…
Rian van de Schoot
Als kenniswerkers bij Vilans zijn we op zoek naar hoe kennis toepasbaar wordt voor werkers die zorg en ondersteuning bieden aan mensen met een langdurende zorgvraag. We zien dat…
Maryse den Hollander
Wie ik werkelijk ben, blijft een mysterie en zoektocht tegelijkertijd 😊. Ik ben zelf dus een van mijn bronnen maar dat volgt nog. Ik ben een schakel (ook wel adviseur) in het…
Heleen Bouwmans
HB Social Design | Student Master Kunsteducatie | Grensganger onderzoekende maker, onderwijsvernieuwer, expeditieleider in en om onderwijs. Als social designer wil ik impact maken…
Sandra Schouten
Ik ben kunstenaar, procesproever en omgevingmaker. Ik werk onder de naam het Huis van Proeven en ontwikkel zintuiglijke & theatrale interventies waarin voedsel, geur, verhalen en…
Josefiene Poll
Wat is nu nodig om de vele praktijken op het snijvlak cultuur, zorg en welzijn goed te kunnen 'verstehen'? En hoe werk je vanuit dat 'verstehen' aan sectorontwikkeling en…
Josca Snoei
Ik ben Josca Snoei en werk voor de HU. Ik werk binnen het netwerk Onderwijskundig Leiderschap waarin we HU'ers adviseren, coachen en opleiden rondom onderwijsinnovaties in de…
Patrick van der Bogt
Totdat ik onlangs via muzische weg grotere vragen begon te stellen over het waartoe van onderwijs: het uitnodigen van anderen om zich op een volwassen wijze tot de wereld te…
Paul Bingen
Als innovatiemakelaar bij de politie faciliteer ik startups en labs, gericht op vernieuwingen en innovaties die operationeel en maatschappelijk van waarde zijn. Ik ben daarbij…
Mieke van Oorschot
Zie vooral ook mijn 'bronnen' en mijn 'collectie', want daarmee ben ik begonnen en daarin is al veel gezegd. Mijn rol zal zijn die van maker, denker en onderzoeker met drie…
Cato Dorbeck
mens, sta op en herinner jezelf
Marie-José Kommers
Alexandra Bronsveld
In mijn werk als onderwijs adviseur en trainer staan verwondering, kritisch en creatief denken, lesgeven vanuit passie en contact centraal. Ik begeleid leerkrachten betekenisvol…
Kiyomid van der Veer
Marjolein Baars
Onderzoeker van het Leven in het Leven In al mijn werk, onderzoek en opleidingen, zoek ik naar concretisering van hetgeen (nog) niet zichtbaar, niet hoorbaar is en toch meespreekt…
Petra Cremers
Collega's noemen mij 'vertaler' en 'ontrafelaar'. 'Vertaler' ben ik in de zin van het bruikbaar maken van ideeën, concepten, theorie voor het ontwikkelen van onderwijs. Daarbij…
Martijn Engelbregt
Ik werk onder de naam Circus Engelbregt, een verbindende ontregelings-organisatie met het doel de sociale duurzaamheid in de wereld te vergroten. Ik initiëer en ontwerp projecten…
Sietske Dijkstra
Dit derde werkplaatsjaar 2019-2020 breng ik mijn zazenbeoefening en zenbronnen meer in en ontwerp en onderzoek ik mijn maakprocessen en werkvormen door ontwerpend onderzoek en…
Anouk Saleming
Hoe kan het gebruik van muzische taal bijdragen aan het gesprek over wat ons drijft in ons werk?
Annemiek Vera
Mijn opgave De blik van studenten. Onrust ig zitten ze tegenover me, de een nieuwsgierig, de ander moe, frisse en jonge blikken en ze wachten... ze wachten totdat ik een…
Martijn Simons
Niets zo praktisch als een goede filosofie, dat is mijn vertrekpunt. Opgeleid in de organisatiekunde en de filosofie, zet ik mijn vraagkracht en analytisch oog in voor het…
Warner Boer
Mijn praktijken Ik ben docent aan het ROC Midden Nederland en deelnemer aan de Master Crossover Creativity bij de HKU. Op mijn LinkedInprofiel noem ik mezelf: Leraar | Leerling.
Falk Hübner
Falk Hübner is componist, theatermaker, onderzoeker en kerndocent onderzoek op het Utrechts Conservatorium. In het seizoen 2017/18 neemt hij deel aan de Werkplaats Onderzoek, waar…
Hanke Drop
De Werkplaats Muzisch Onderzoek: een warm bad met negen muzen, over de 40 muzische onderzoekers en tenminste 67 bronnen om in te stappen.
Robin Stemerding
‘van binnen naar buiten en andersom’