Myrthe Nagtzaam
Annemarie Maas
Waarderend onderzoeken als 'Leitmotiv'. Appreciative Inquiry en Critical Response Process: twee methodes waarin de lerende gemeenschap een onderzoekende houding aanneemt en de…
Godfried IJsseling
Professionaliteit en het vermogen eigen-zinnig te zijn: zelfstandig te kunnen denken en voelen, jezelf als beginpunt te nemen en zo een unieke bijdrage te leveren. Wat is in dat…
Esther Bos
In de docentenopleiding Beeldende Kunst staan drie componenten centraal: maken (eigen beeldend werk maken), beschouwen (kijken naar en interpreteren van kunst) en overdragen…
Anouk Saleming
Hoe kan het gebruik van muzische taal bijdragen aan het gesprek over wat ons drijft in ons werk?
Wilfred Hermkens
Ik ben Wilfred Hermkens, een docent Theater en Theatermaker, bouwjaar 1972. In 1997 ben ik aan de HKU afgestudeerd, en sinds 2001 werkzaam als docent aan ditzelfde dynamische…
Marco Oude Moleman
Bart van Rosmalen
Mijn onderzoeksthema is Muzische Professionalisering. Daarover schreef ik bij de Universiteit voor Humanistiek een proefschrift dat ik op 6 januari 2016 heb verdedigd. Mijn…
Peter Rombouts
Kernteam Musework | Medevormgever en onderzoeker in de Werkplaats Muzisch Onderzoek | Docent bij de Master Interior Architecture (MIA). Ik ben veranderkundig organisatie-adviseur…
Annemarie Geerling
In 2002 studeerde ik af als docent beeldende kunst en vormgeving, maar de laatste jaren ligt mijn focus steeds meer bij kunsteducatief ontwerponderzoek en interdisciplinaire…
Cecile Rongen
Al meer dan twintig jaar geef ik klarinetles en ben daarin continu op zoek naar nieuwe manieren om mijn feedback vorm te geven. De afgelopen jaren, als docent en studiecoach op…
Caroline Dokter
"Comment dire " folie folie que de que de comment dire Waanzin citaat Samuel Beckett laatste gedicht 1988 onderzoekend onderweg is durven laten ontstaan in verwarring! wat is…
Alexander de Vree
tout commence par une interruption - paul valéry
Annemiek Vera
Mijn opgave De blik van studenten. Onrust ig zitten ze tegenover me, de een nieuwsgierig, de ander moe, frisse en jonge blikken en ze wachten... ze wachten totdat ik een…
Hanke Drop
De Werkplaats Muzisch Onderzoek: een warm bad met negen muzen, over de 40 muzische onderzoekers en tenminste 67 bronnen om in te stappen.
Carolien Oostveen
Wat is nu eigenlijk een leeromgeving? Is het niet zo dat mensen op alle plekken kunnen leren? of moeten deze plekken, met en zonder muren, aan bepaalde voorwaarden voldoen, zodat…
Brechtje Wedman
De magie van begeleiden- De kunst van het overdragen Hoe kun je oog en oor hebben voor wat er 'in het moment' gebeurt in je les en...Hoe speel je daar op in?
Melanie Kandelaars
Mijn naam is Melanie en ik ben docent bij HKU Media en de master Crossover Creativity. In deze onderzoekswerkplaats wil ik onderzoek doen door beeldend werk te maken. Geen…
Til Groenendijk
Over hoe kunst een gesprekspartner kan zijn. Kunst werkt. Kunst heeft een werking en daarmee uitdrukking geeft aan iets waarover we, als we willen, in gesprek kunnen gaan. Het…
Annelies Hoogcarspel
Welke vormen helpen een gevoel van gemeenschappelijkheid creëren of versterken? Wat draagt bij aan een gedeelde koers? Hoe neem je een grote groep betrokkenen mee binnen de…
Corrie Nagtegaal
Verbinding leggen in de dagelijkse onderwijspraktijk tussen structuur en cultuur door 'muzisch gluren' met Corrie Nagtegaal.
Elisabeth Bogaard
Hoe kunnen de kunsten bijdragen aan 'presencing' en het ontvouwen van de 'emerging future' zoals beschreven in de U-theory van Jaworski en Scharmer? Door Elisabeth Bogaard (coach…
Marlies Dorigo
Hoe kunnen we nieuwe methodieken ontwikkelen in de praktijk van kunstvakprofessionals en -docenten? Als verbindende actor tussen het HKU lectoraat Kunst en Professionalisering en…
Falk Hübner
Falk Hübner is componist, theatermaker, onderzoeker en kerndocent onderzoek op het Utrechts Conservatorium. In het seizoen 2017/18 neemt hij deel aan de Werkplaats Onderzoek, waar…