![](/image/2022/3/13/c2a2e7a23d791515a49ed048982d8802.png%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%282CF74FBD5AE59CF3525B0A4B42BF42FA%29.jpg)
ICAN
ICAN is een onderzoeksgroep bestaande uit docenten van het Utrechts Conservatorium. Alle betrokken docenten brengen hun eigen vragen in vanuit de eigen praktijk die ze verder…
![](/image/2018/5/23/frederiquescholtes_19.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28EA738878F26F24F704CBB58168492C94%29.jpg)
HKU- lectoraat
Het lectoraat Kunst en Professionalisering onderzoekt hoe docenten, opleiders en professionals in organisaties hun professionele ontwikkeling kunnen versterken met muzische…
![](/image/2019/3/18/img_1785.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%2894AD7FE3CFE28377DC205D534B1642FC%29.jpg)
Hogeschool Utrecht (HU)
Onderzoek heeft volgens Daan Andriessen (lector methodologie van praktijkgericht onderzoek HU) drie kenmerken: 1- Onderzoek is een activiteit die nieuwe kennis oplevert. En dan…
![](/image/2018/11/20/wmo_dag2_9598.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%281E8456BF6F88C39CD975BC2A156A6E64%29.jpg)
Hogeschool Rotterdam
Negen redenen om vanuit de Master Begeleidingskunde te participeren in het Instituut voor Muzisch Onderzoek, door Michiel de Ronde Lector Begeleidingskunde Hogeschool Rotterdam.
![](/image/2019/8/27/victor_li_aelmia2q7zs_unsplash.jpg%28%29%28crop-%2B1728%2B1894%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28DD3BD571B4B0B67DD3A2A12E424584D0%29.jpg)
Goed werk expeditie
De grote vragen in onze maatschappij, over duurzaamheid, vergrijzing, armoede, de mogelijkheden en grenzen van de medische wetenschap enzovoort laten steeds meer hun invloed…
![](/image/2019/8/27/tom_barrett_hvvrg72axcw_unsplash.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%2848F5A0AF5A91421769F7CBEAB22721C6%29.jpg)
NRO- Professioneel framen
Samen op zoek naar goed werk: professioneel framen van de opgave. Een onderzoeksproject naar teamleren in het MBO, mogelijk gemaakt door een subsidie van het Nationaal Regieorgaan…
![](/image/2019/9/3/tracey_hocking_aa4ekzqgxrk_unsplash.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%2830B075000CF02BA23F749AA4DCC5DB3C%29.jpg)
LKCA
Hoe maken we de persoonsgebonden kennis van professionals zichtbaar? Deze vraag delen we met het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA). Het LKCA wil…
![](/image/2019/8/27/joel_fulgencio_vsrhd079l78_unsplash.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28F2C0663DF25928E7D0C47DDDD5D57767%29.jpg)
Movisie
Hoe kunnen we kennis delen? En wat is daarvan de impact?
![](/image/2019/9/3/david_hackett_wdjcafpaopy_unsplash.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28A8F05D4D9D50E990C58CF58C6A6195A7%29.jpg)
Vilans
Sinds begin 2017 vindt onder de noemer ‘muzisch werken in de zorg’ een intensieve samenwerking plaats tussen het lectoraat Muzische Professionalisering en Vilans, landelijk…
![](/image/2019/9/3/david_vig_qwhhoc2z5xs_unsplash.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%2804ADE5089CC253AD1911D3FC6C71DC4D%29.jpg)
de Baak
In het hart van centrum voor leiderschap en ondernemerschap de Baak maken we voorstellingen, pop-up momenten, exposities, een wunderkammer kast, interventies die daar aan…
![](/image/2018/5/23/frederiquescholtes_188.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28F6A466893B2EC8E17FF7A416C2B68707%29.jpg)
Normatieve Professionalisering/ Waardenwerk
De werkgroep Normatieve Professionalisering (NP) bestaat sinds 2012 en is opgericht door de hoogleraren Harry Kunneman en Hans van Ewijk. Het is een gezelschap van actieve…
![](/image/2018/6/19/whatsapp_image_2018_06_19_at_10_22_18.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28CF5EF62150C4126961E66CA14E4FEEB7%29.jpg)
Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Welke bijdrage heeft eigen makerschap aan de professionalisering van studenten? Het doel van de minor Art& Creativity is het aanwakkeren, ontwikkelen en verdiepen van makerschap…
![](/image/2015/2/5/img_3677.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28F1E479803A0F37AFB805FFAD7F457B0D%29.jpg)
Innovative Conservatoire (ICON)
Het Innovative Conservatoire (ICON) is een internationaal netwerk in de performing arts, dat experimentele workshops en laboratoria op het snijvlak tussen artistieke praktijk
![](/image/2018/11/20/whatsapp_image_2018_11_06_at_13_35_11.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28129311AA14F4A6544492702FE713C203%29.jpg)
ROC Midden Nederland
Het lectoraat Kunst en Professionalisering is sinds september 2018 op hernieuwde wijze de samenwerking aangegaan met ROC MN om het muzisch perspectief op goed werk gestalte te…
![](/image/2018/6/7/studio21cs_workshop_lr_pbw_2760_1900x700.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%28399B422224EE4B8E0F5149CBD36E6566%29.jpg)
Studio 21CS
Studio 21CS is een platform voor onderzoek naar 21st century skills met als doel het werk van professionals - nu en in de toekomst - te verbeteren.
![](/image/2018/9/15/c5ab7372_568f_40f1_bc44_08e752e07201.jpg%28%29%28mediaclass-img-content.f29161cd544d3b9bb5b1c2add72d6534ed4a46f0%29%28crop%29%282C34DC01C4FDF659B1F159AC4D3CF0A7%29.jpg)
UMake
Hoe benadert een kunstenaar of ontwerper een complex probleem? En wat kan een medicus of wetenschapper hier van leren? Dat zijn vragen die deelnemers verkennen in UMake, platform…