Organisator
Aanwezig
π Artistieke pedagogiek, artistieke didactiek, artistieke methodiek, artistieke filosofie, artistieke begeleidingπ
Draaiboek Letβs Fungi | Grensgangers seizoen 3 | sessie 24 januari 2022
πProgramma-opzet voor 24/01/22 π
Artistieke pedagogiek, artistieke didactiek, artistieke methodiek, artistieke filosofie, artistieke
begeleiding
Tijdsindeling:
18.00-18.15u: Fungi-team verzamelt op HKU Jaarbeursplein
Ruimtes inrichten, spullen klaarleggen, smartscreen testen
18.30 inloop & soep
19.00 start: Hanke welkom + aankondiging filmpje + link naar programma en toelichting daarop
Motivatie
Collectieve onderdompeling in Artistieke Pedagogiek. Onderzoeken wat het is met de uitnodiging om
jouw inzichten toe te voegen. Geen voorbereiding vooraf.
Relatie tot ieders individuele vraag
- De eigen onderzoeksvraag is startpunt. Pak hem er maar bij en leg hem daarna weer weg.
- Je eigen vraag mag mee resoneren in het collectieve onderzoek naar de artistieke
pedagogiek van vandaag.
- Aan het eind pakken we de individuele vraag er weer bij.
Nu eerst het filmpje (trailer Rob)β¦..
Fungi: ze zijn er al, geven heel veel ruimte voor oppoppen, ontspruiten, in de diepte tasten,
verbindingen, schoonheid⦠een megagroot creatieproces, een cyclus van feed, heal, kill. Dit is het
uitgangspunt voor vandaag.
Vier versnellingskamers. De cyclus zit organisch verweven in de versnellingskamers. Maak iets met
wat er is in de ruimte vanuit het Fungi-effect: cyclus van heal, feed, kill. Vertrouwen, laten gebeuren.
Inclusief imperfecties. Uitleg werkvorm, aan de slag!
19.10 uur Twee keer twee rondes van 15 minuten: in groepjes zelf iets doen, daaruit ontstaat iets,
daar borduurt de volgende groep weer op voort.
- Na 15 minuten draaien de groepjes door.
19.10u eerste ronde
19.25u tweede ronde
19.45u derde ronde
20.00u vierde ronde
20.20 uur korte pauze
20.30 uur Observaties over de inhoud, over de vorm. Plenair. (Stefanie)
Observatie kan gaan over de inhoud of de vorm
- Probeer enkele nieuwe ideeΓ«n te ontdekken of veranderingen in initiΓ«le gedachten.
- Probeer grote veranderingen of inzichten te vangen.
20.45 uur Individueel: Een onderzoek naar artistieke pedagogiek (Heleen)
1 e vraag: Wat waren de 1 of 2 betekenisvolle momenten
2 e vraag: Welke inzichten zijn ontstaan
Neem nu je onderzoeksvraag erbij en voeg deze in
3 e vraag: Stel dat je inzichten een antwoord zijn op jouw vraag, welke vraag zou dit dan zijn?
4 e vraag: past hier een afbeelding bij? Of een bron?
5 e vraag: welke titel past erbij?
We hebben nu gelaagdheid aangebracht. Dat is de bedoeling van een rijk A4. Je hebt nu het begin
van een rijk A4. Wil je hier thuis nog een kwartiertje aan werken en het dan plaatsen bij maken op de Let's Fungi pagina van Musework Grensgangers (of naar Jessica sturen zij plaatst het op de museworksite).
21.00 uur afrondend ritueel [uitsmijter]
Minicolumn Hanke: Fungi als Grensganger
21.05u opruimen en gebouw verlaten [vΓ³Γ³r 21.30u]
We willen elkaar graag live ontmoeten, uiteraard vanuit de actuele voorschriften (1,5 mtr afstand, mondkapjes bij verplaatsing, hygiΓ«ne).Wil je ons laten weten of je er 24 januari bij bent, live of online? Indien online: gezien het programma zoeken we naar een manier van deelname in de vierΒ maak-rondes. Als een aantal live-deelnemers een tablet wil meenemen, werkt dat het best.Β
Hartelijke groet, het fungi-team: Hanke, Heleen, Rob en StefanieΒ