28- geen dichotomie/ het is goed

Nog te schrijven tekst die gaat over onze gewoonte om in dichotomie te denken. als ik zeg aan muzisch onderzoek te willen werken automatisch de vraag wanneer het dat is en wanneer niet. Wat is wel en wat is geen muzisch onderzoek? Precies datzelfde mechanisme ervaren bij de Goed Werk Expeditie. verlangen (en bijna vanzelfsprekende ervaring) dat we nu weten en willen vaststellen wat goed werk IS. En daarmee automatisch terechtkomen in benoemen wat geen goed werk is.

Wat is het moment?

Werken met een groepje. In Ede in de kazerne die is omgebouwd tot Akoesticum. (mooie metafoor). Iemand vraagt ‘is dit wel een muzische vraag’. Dat is dus grenzen trekken.

 

Ik zou liever spreken over:

- wat goed werk versterkt

- over het aanwakkeren van het muzische (zoals harder zetten van een zacht spelende radio)

- komt het verhaal ;hij zag dat het goed was bij mee.  

Reacties