Makersgesprek MKE
Ik vertelde over mijn werk als illustrator en vormgever voor mijn band het het punt waar ik nu was namelijk het maken van en videoclip. De student bevroegen mij en ik liet meer werk zien, borduursels ik heb gemaakt, schilderijen, ander video's. Ook sprak ik over het werk met bart in het lectoraat.
Ik kreeg een reflectie op mijn maakproces terug van de studenten in 3 modellen. Ik wil dit model nog verde uittypen, daar heb ik nog geen tijd voor gehad helaas.
Het viel me op dat er een redelijk 'klassikale' sfeer was, wel een open gesprek maar er werd redelijk vanuit het hoofd gereageerd. Het was de eerste keer dat deze vorm zo gedaan werd door Juliette en het had als doel om tot modellen te komen dus waarschijnlijk een nuttige manier om het zo aan te pakken.
Ik heb een moment teruggevraagd aan Juliete:
Mijn moment van inzicht tijdens jouw aanwezigheid was, dat je zo sterk aan je eigen beeldtaal vasthield. Wat jij mooi vind, daar gaat het om. Daardoor weet je ook wanneer je wat kunt laten zien aan anderen; handig wanneer je samenwerkt!
En het lokaal veranderde even in een inkijk in jouw hoofd; dit maken meenemen in een les was voor mij als docente inspirerend. Ik heb de studenten afgelopen vrijdag dan ook een stukje van 'mijn maken' meegegeven om hen te inspireren bij het schrijven van hun paper; een ansichtkaart en een woord op een sticker. Deze rouleren iedere les zodat elke student mogelijkheid krijgt om ook te wisselen van 'bron'.
Bronnen: